Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 1106 ggr
KitoBonito
2015-11-01 22:27

Badrumssituation

Hej!

Jag och min sambo ska snart flytta till ett hus där badrummet är lite bristfälligt. Det är nyrenoverat men tyvärr har de lagt kakel ovanpå en våtrumsmatta och enligt besiktningsmannen skulle vi vara försiktiga med vatten på golvet då man inte vet vart skarvarna finns och när/om de släpper en vacker dag. 

Vi har funderat på olika sätt att lösa detta på. Duschkabin, bygga något simpelt.. ja, vi vet inte. Jag vill gärna ha ett badkar men det och en duschkabin blir väldigt trångt där inne. Så vi har kikat på det ytterst snåla utbudet av badkabiner. 

Hur hade ni löst detta utan att renovera om hela badrummet? Tanken är att vara noga med att torka upp på golvet när vi använder duschen under tiden vi kommer på en bra lösning. 

Tack! :)

Annons:
Niklas
2015-11-02 12:08
#1

Kontakta den som renoverade och fråga hur det är gjort.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

KitoBonito
2015-11-04 07:29
#2

#1

Hmm, hur menar du? Som jag skrev så är detta allt de vet, dvs att de har lagt kakel ovanpå den gamla våtrumsmattan och man är inte säker på vart skarvarna i mattan finns undertill. Det finns också vattenburen golvvärme i golvet. Jag ska försöka ta reda på mer i detalj om hur badrummet är gjort! Men mer exakt, hur kan det hjälpa mig? :)

Niklas
2015-11-04 10:01
#3

#2: Det kan till exempel finnas en fuktspärr på mattan och skarvarna behöver inte vara otäta. Jag har för mig att plastmattor inte anses vara ett dåligt underlag per automatik.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

KitoBonito
2015-11-04 12:54
#4

#3 Jag tror att tanken var att när mattan blir gammal (vi är osäkra på hur gammal mattan är i dagsläget) så kan skarvarna spricka och att mattan drar ihop sig. Jag ska fråga förra ägaren mer exakt. :) Det är så synd för de renoverade badrummet i början av året, vore oerhört synd (mest för oss som köpt huset) om allt skulle behöva göras om.

Upp till toppen
Annons: