Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2482 ggr
makeupbox
2015-10-04 17:46

Får ej ihop färgerna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hyr en lägenhet i andra hand och har första hands uthyrarens beige soffa. Tycker om färgen på soffan men har svårt att veta vilka färger som passar bäst till. 

 Har just nu en grå/vit kudde, två stycken bruna kuddar med bla turkost mönster på samt nu så har pojkvännen köp till en mörkblå filt med vita stjärnor på. Och tycker denna kombination e hemsk!!

Vad hade ni valt att behålla till soffan? Ska jag satsa på dem två bruna kuddarna? Eller den grå/vita kudden? Filten funkar den? Vad för färger passar till det ni hade valt ha kvar? 

Jag har som målbild att jag vill ha en ca 5 kuddar både för snyggt och bekvämt då både jag och killen ligger i soffan (ja vi får plats båda två haha). Vilka färger ska jag satsa på? Vart hittar jag billiga kuddar? (tänker mig max 200kr/kudde).

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-04 17:50
#1

Ta bort de bruna kuddarna och satsa på kuddar i olika blå nyanser istället 😀

makeupbox
2015-10-04 17:53
#2

Så du tycker att jag kan ha kvar den gråa kudden med filten och sen köra på lite grått/mörkblått/blått? :)

makeupbox
2015-10-04 17:54
#3

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40257220/

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20261732/

Vad tror ni om dessa två kuddar ifall ni tycker att jag ska ha kvar de bruna?

makeupbox
2015-10-04 17:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Dessa kuddar finns på mitt jobb, tror ni den blåa o vita kanske skulle passa om jag satsar på den grå kudden o filten?

[Ruffsetuss]
2015-10-04 17:58
#5

Bara blå kuddar i olika nyanser marinblått,Turost , Royal Blue enfärgade eller med mönster. Det finns säker lösa Kuddvar du kan köps till de kuddar du redan har . Är du sykunnig så fixar du nya Kuddvar i ett nafs 😀

Sindri
2015-10-04 18:01
#6

Allt beror ju på vilket intryck man vill ge med sitt hem. Vad man själv mår bra av etc.

Jag hade nog satsat på lite färgaccenter till beige. Det ser lätt lite blaskigt och menlöst ut annars - men det är ju min smak. För många kan det vara vilsamt. Absolut inte blått, om det inte är en lysande blå färg.

Annars rött, vinrött, svart, grönt för att få lite liv. En eller två färger. Kolla in secondhandbutiker. Du kan hitta kuddar eller kuddfodral jättebilligt.

Annons:
[Forest]
2015-10-05 20:38
#7

Jag hade helt klart köpt dom benvita kuddarna så passar det ihop med filten som har vita stjärnor. Vitt kommer lite i svartvita tavlan som sen passar till mattan. Vitt bord kommer vitt igen. Jätte snygg soffa, men 4 vita kuddar skulle säkert bli kanon bra i den soffan

Sindri
2015-10-05 23:15
#8

Är de lite petrolblåa (eller petrolgröna som en del säger) så tycker jag det blir snyggt. (Haha - såg nu att de heter Petrol!) Då funkar filten också.

Är den grå kudden den med elefanter? Filten har ju stjärnor, så för mig skulle det bli lite rörigt.
Jag skulle välja högst tre färger och max ett mönster.

makeupbox
2015-10-08 18:10
#9

Tack för alla svar! Jag vill nog inte ha allt för mycket färg då det räcker och blir över nästan av det som finns nu. Blir nog att satsa på vitt och lite andra accentfärger till beige. Kanske kör på den petrol färgade kudden också.

Upp till toppen
Annons: