Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Sommar & Sol och allt annat

Beställa flyttstädning?

2015-09-11 18:00 #0 av: Hildgrim

Jag kommer att flytta i höst och kommer att ha väldigt kort  tid på mig. Så jag har lust att beställa flyttstädning och bara fokusera på själva flytten. Har främst kollat på hemfrid och det står att dom tar ALLT.

Någon som har erfarenhet? Tar dom faktiskt tar allt? Även spisfläkt, vattenlås, under badkar och sådana gömda saker?  

Anmäl
2015-09-11 18:02 #1 av: zakkris

städfirmor som erbjuder allt brukar göra det ja, de är deras ansvar att din lägenhet blir godkänd eftersom du betalt dem

Anmäl
2015-09-15 18:53 #2 av: TatsuOni

Ring/mejla och hör om de har någon "godkänd garanti". Företaget jag jobbar för har det. Om städningen inte blir godkänd så åtgärdas nedslagen så länge kunden hör av sig inom en vecka från städtillfället. De flesta seriösa städfirmorna har nog en sådan garanti. Även om allt ingår i en städning så har vi t ex fått åka tillbaka för att det varit en vattenfläck under en kran eller bakom en toastol.

Home is where the heart is

Anmäl
2015-09-16 19:51 #3 av: Forest

Har själv jobbat med flyttstädning och vi tog allt, nu ska man veta att man hoppas på att inte komma till en svinstuga men det har man gjort. Och vi renoverar inte och sanerade inte, men städade överallt även spis,tvättmaskin,avloppen mm Skrattar Vi var i regel med när besiktningen gjordes skulle det vara något så åtgärda vi det men detta inträffa aldrig mig. 

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.