Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Teknik & Media

Var kan jag hitta block till vajer? (se bild)

2015-07-28 22:53 #0 av: Tom

Är det någon som vet var jag kan hitta sådana här takmonterade eller väggmonterade block? Jag vill inte betala båttillbehörspriser...
Är det någon som vet namnet på dem?

Tack!

Ring och messa så mycket du vill för 140 kr/månad!

Just nu får du 20 GB extra surf och halva priset de tre första månaderna!

Klicka på den här länken till Vimla!

Anmäl
2015-07-29 09:31 #1 av: Niklas

Vajerblock tror jag faktiskt att de heter.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-07-29 09:41 #2 av: Niklas

Det här tycker jag låter prisvärt:

http://www.bairstow.com/Flat-Mount-Block-3-16-Wire-1-1-2-Sheave-Wll-p/mro01558.htm

Anmäl
2015-07-29 10:48 #3 av: Tom

Vajerblock verkar vara alla möjliga olika block, inte specifikt med fäste som kan monteras på en yta.
Shoppen du länkade till har precis sådana, liksom många andra USA-baserade butiker. Problemet är att jag inte har hittat någon som skickar till Sverige.

Tidigare har det tydligen funnits både på Jula och Classe till en billig peng men ingen har kvar.

Anmäl
2015-07-29 11:12 #4 av: VildaVittra

Det kallas för stående vajerblock eller däckblock, exempel: http://www.onedesigncenter.se/utrustning/block/vajerblock/sprenger-micro-xs-vajerblock-enkel-staende.html

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2015-07-29 21:28 #5 av: Niklas

Det kanske funkar att leverera via Borderlinx. Jag vet dock inte vad det kostar.

http://www.borderlinx.com/SE/en/

Anmäl
2015-07-31 11:36 #6 av: Jalking

Vajer används en del inom industrin och i yrkessjöfarten för att reglera brandspjäll och utlösa fasta släckanläggningar mm, så det kanske kan vara en idé att höra med någon som jobbar med sån utrustning. Kommer inte på något företag just nu, men varför inte fråga hos din lokala räddningstjänst?

Anmäl
2015-08-04 10:01 #7 av: Tom

Tack för era tips. Jag kanske går över ån efter vatten...

På Jula kostade blocken 49 kr styck och eftersom jag behöver runt 20 stycken ville jag hitta billiga. Men det kanske bara är att bita i det sura äpplet och gå till en båtaffär och betala $$$.

Anmäl
2015-08-04 11:18 #8 av: Jalking

Om ska ha 20 st har du nog goda möjligheter att snacka åt dig ett bättre pris än det som står på prislappen.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.