Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 1345 ggr
Sanniiiiiz
2015-07-16 21:49

depositionavgift

Hej! Jag har precis fått en lägenhet. Hyresrätt. Hyresvärden vill att jag ska betala en depositionavgift men jag har inte fått nå kontrakt än. Alltså han vill ha depositionavgift innan jag skrivit kontrakt med han.. det känns inte rätt Borde jag inte betala depositionavgift vid kontraktskrivning?

Annons:
cissi_1993
2015-07-16 21:53
#1

jag har bara hyrt 2 lägenheter i mitt liv men båda gångerna så blev de sagt att första månadshyran skulle vara betald innan vi flytta in men den betala vi efter att kontrakt skrivits

MissClue
2015-07-16 21:58
#2

jo, var försiktig…Det behöver ju inte vara så men ganska populärt sätt bland bedragare att lura folk på pengar. Har du tittat på lägenheten? Vet du om han hyr ut andra lägenheter?kolla upp honom så gott du kan

I love not man the less, but Nature more…

Stallmima
2015-07-16 22:30
#3

Nej du ska ha kontrakt först där det framgår att du lagt depositionsavgift. Kolla gärna upp värden först på diverse myndigheter och prata gärna med någon jurist eller hyresgästföreningen om denna fråga. Bli gärna medlem på en gång hos dem, de hjälper till vid tvist mm

Sanniiiiiz
2015-07-17 02:19
#4

Okej! Haha tack för backupen.. då är jag inte på helt fel tankar iallafall! Ska begära kontraktet först :D

Record
2015-07-17 11:07
#5

Kanske banken kan hjälpa dig  att syna kontrakt/depositionsavtal, om du behöver låna till detta köp.

Upp till toppen
Annons: