Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 3336 ggr
fridelfina
6/14/15, 12:20 PM

Önskar se bilder på gråa hus!

Hej

Ny på sidan (men gammal på ifokus)! Bygger nytt hus och har lite färgfunderingar kring fasaden. Vill ha grått, men vilka nyanser är fina, vilken färg på foder?

Ni som har gråa hus, lägga gärna in en bild och berätta vilken färg ni har målat med! Uppge fabrikat, ev namn och ncs-nummer (om ni kommer ihåg det!).

Jag är lite (eller egentligen mest) inne på en färg från beckers som heter Skugga 

http://www.beckers.se/inspiration-och-kulor/vara-kulorer/utomhus-trafasad/gra-kulorer/skugga-015

Nån som har hus målat i den färgen och vill visa hur det blev?

 
 

Annons:
DesK
6/14/15, 12:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så här ser mitt gråa hus ut

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridelfina
6/14/15, 12:40 PM
#2

Fint! Är det Skugga eller kommer du ihåg vilken färg du målat med?

 
 

DesK
6/14/15, 12:54 PM
#3

Vet tyvärr inte vilken färg det är,  huset hade den här färgen, när vi flyttade hit. Kan kolla om jag har någon info om färgen, när jag kommer hem.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridelfina
6/14/15, 3:53 PM
#4

Den verkar lite ljusare än Skugga

 
 

VildaVittra
6/15/15, 2:19 PM
#5

Jag tycker det är fint med tjärade hus. Visst, de första åren är de nästan svarta, men de blir gråa med tiden.
Fördelen med tjära är att underhållsarbetet är i princip obefintligt, man behöver ju aldrig skrapa färg eller så, utan man tjärar bara ovanpå direkt när det är dags.
Till en tjärad fasad är det snyggast med vita foder. 
http://www.hallahus.se/wp-content/uploads/2011/11/Rismyr-DIA-13765_red.jpg

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Kalli
6/16/15, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Mitt föräldrahem är numera grått, har dock inte tagit någon bild men på denna ser man i alla fall lite av huset i bakgrunden.

Annons:
fridelfina
6/16/15, 2:05 PM
#7

Ja, men vad fint och svart tak som vi har! Rätt fint med vita foder/knutar…. jag hade tänkt mig mörkgråa, men kanske ändrar mig?

Söt vovve också, men har han en hel stek i munnen? 🙂

 
 

fridelfina
6/16/15, 2:08 PM
#8

Oj, tjärat hus! Måste bli mycket båtkänsla över det! 😃

Nja, tror inte vi tjärar vårt hus ändå… men tack för tipset!

 
 

Upp till toppen
Annons: