Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Inredning och design

Städtips sökes

2015-05-09 07:34 #0 av: Novelia

Är det någon som har något tips på hur man "tvättar"/får rent väggarna hemma? Har vita eller väldigt ljusa väggar hemma, tapetserade men sen målade och det är smutsstänk i hallen från när hundarna har ruskat sig och i sovrummet ser man vart vovven brukar sova för där har det blivit smutsiga mörka fläckar längs golvet.

Anmäl
2015-05-09 07:50 #1 av: VildaVittra

Från en hundägare till en annan, sätt målad panel nertill i hallen, den går att torka av. Det finns fuskpärlspontspanelskivor om du vill göra det lätt för dig att montera den. 

Fläcken i sovrummet är en fettfläck och du kan prova att gnugga den med potatismjöl, annars är det nog vim eller liknande som gäller. Blir färgen förstörd kan du måla något dekorativt där för att dölja det. Ett tips till vovvens favoritplats är sedan att sätta plastglas på väggen. http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-2000030030/

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2015-05-09 16:03 #2 av: PogoPedagog

Prova att tvätta med vanligt diskmedel och vatten. Har det gått in för långt i färgen och tapeten är det bara att måla/tapetsera om som gäller. Då måste man tvätta så gott det går samt spärra fläcken med t.ex shellack innan man målar eller tapetserar om.

Sen får man försöka med väggskydd som ovanstående skrev eller hålla sin hund tokren :) 

Anmäl
2015-05-09 21:04 #3 av: Novelia

Tack för tipsen! :))

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.