Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Bygga & Renovera

Myror!

2015-04-01 10:23 #0 av: Magi-cat

Vi har små myror som kommer in i köket någonstans vid diskbänken. De brukar komma varje vår och sedan försvinna. I år har de varit många och blir kvar längre.

Vad kan det bero på och kan man göra något åt dem? (ogiftigt förstås)

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-04-01 10:28 #1 av: VildaVittra

Ta en bild på dom och kolla med anticimex så det inte är smittspridande arter eller sådanna som kan skada bostaden. 

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2015-04-01 10:28 #2 av: Magi-cat

Finns det såna? Förskräckt

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-04-02 03:54 #3 av: [laloli]

Jag använder vanligt salt i massor, men då är det ute så jag häller det i alla deras hål och utmed ytterväggarna. Vet du var boet är kanske du kan åtgärda utifrån. Antar det är svårt göra det inne?

Anmäl
2015-04-02 11:03 #4 av: Niklas

Prova att hälla kanel där de kommer in.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-04-04 09:34 #5 av: Forest

Vill inte starta ny tråd men undrar har ni bra tips att ge för ute, har vanliga små svartmyror och även rödmyror på våran uteplats. Jag är inte glad i rödmyrorna då hundarna är så smarta o gärna lägger sig o blir bitna av dessa rackare Arg

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2015-04-04 11:10 #6 av: Niklas

Ni kan ställa frågorna på Husmorstips iFokus också.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-04-04 14:12 #7 av: Halvdansken

Aspartam dödar myror, så köp nåt sånt (tex Fun LIght) och häll ut.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.