Annons:
Etikettträdgård-och-växter
Läst 1647 ggr
Skitgalen
2015-03-01 02:05

Städa altan med stengolv?

Vet inte vilken kategori jag ska placera inlägget i…

Men jag skulle verkligen behöva tips om hur man rengör en altan med stengolv? Jag har en inglasad altan så jag kan inte skölja ur den så det rinner ut i gräset för glasväggarna är ivägen…
Hade otur att en kille spydde där ute och jag får inte bort det och jag vill inte att det ska börja lukta skit där.. så hur gör jag? :(

Annons:
VildaVittra
2015-03-01 02:14
#1

Spya kan man hälla sågspån på och sedan sopa upp det när det torkat. Sedan efter det knäskurar man ytan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Skitgalen
2015-03-01 02:40
#2

Vart får man tag på sågspån då..? Har inget hemma nu och det kommer ju hinna torka tills dess

VildaVittra
2015-03-01 02:53
#3

Har du potatismjöl?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Skitgalen
2015-03-01 02:57
#4

Nej :( har precis flyttat in så jag har inte köpt nånting sånt alls..

Men jag hällde vatten på, tror du det räcker om jag låter det torka och sen kanske borstar upp det imorgon?

VildaVittra
2015-03-01 03:18
#5

Vatten kommer bara späda ut det. Spya brukar vara slemmig och svår att få upp utan just något sugande. Har du någon gammal sliten handduk/lakan att offra kan du lägga på det. Tyvärr brukar tidningar inte suga upp slem.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kickboard
2015-03-06 16:40
#6

Ta en större trasa eller två och håll för näsan medan du helt enkelt tar upp det mesta för hand.  Kasta trasorna och skura efteråt med en borste och rengöringsmedel.

Annons:
Upp till toppen
Annons: