Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Ekonomi & juridik

Wish?

2015-02-27 10:14 #0 av: [linneaoperett]

Hej! Vet inte om det är rätt ställe att skriva på men hittade inget annan kategori. Jag har en liten fundering kring sidan Wish, Jag undrar om det är någon här som har beställt därifrån? Kommer paketet fram? Hur många dagar tog det? Fungerade produkterna ni beställde? Ja ni kan väl skriva allt ni kommer på som är bra att veta om sidan! Tacksam för svar! 

KramGlad

Anmäl
2015-03-19 09:42 #1 av: Forest

Vi beställer inte från Wish men känner dom som gör det. Sakerna kommer fram men det tar ett tag, du bör kolla upp frakten ibland tillkommer det lite i fraktavg. Sen kolla tullen jag tror att tapeter mm tillkommer det tullavgift på. Kolla säljaren med, ibland kan dom ha negativa köpare som inte får sina varor då kanske det är bra att undvika beställa via dom. Vad är det du har spanat på om man får fråga? Cool

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2015-03-20 10:22 #2 av: Fridaaaa

Jag köper hellre från Ebay, ungefär samma varor och priser.

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-03-20 10:36 #3 av: Forest

2. Samma säljare ofta, men wish brukar vara lite billigare. Är väl frakttiden som är lite skillnad men men kan betala lite frakt o få varorna billigare om jag fatta dom som beställer där ifrån. 

Anmäl
2015-03-20 10:53 #4 av: Fridaaaa

#3 Ja vissa saker är säkert billigare, vissa väldigt lite skillnad Glad
Jag beställer i regel varor som skickas från Europa så någelunda snabb leverans Glad

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-03-20 11:09 #5 av: Forest

4 Ja det är väl den skillnaden ibland tar det 4 veckor/en månad för få det från wish Skämtar

Anmäl
2015-03-20 11:11 #6 av: Fridaaaa

#5 Ja även på Ebay. Dryg väntan xD

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-03-25 13:59 #7 av: Allicas

Jag har beställt en del på Wish, det enda som inte kom fram var ett halsband men kundtjänsten funkar jättebra och jag fick pengarna tillbaka utan tjafs, samma sak när en dragkedja på en väska inte funkade, fick pengarna tillbaka.
Däremot är ursprungspriserna och deras "extrapriser" helt galna! Jag kan hitta exakt samma vara på eBay för halva deras priset.

Anmäl
2015-03-26 10:25 #8 av: Forest

7 det gäller att man kollar priserna helt klart, bra att du tog upp detta :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.