Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2933 ggr
[Devya]
2015-02-16 14:20

Badrum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

I december flyttade jag in i en ny lägenhet och tyvärr är badrummet otroligt bedrövligt och jag ska nu börja ta itu med det.

Jag funderar på att skaffa schabloner och få något kul på väggarna, eventuellt någon text. Jag ska också byta ut badrumsskåpet och försöka tänka på förvaringsmöjligheter. Jag tänker skaffa ett nytt duschdraperi för det är ett gammalt ett som jag känner inte riktigt passar in. Jag skulle vilja göra något åt det fula golvet men är lite tom på idéer där. Har ni några tankar om det?

Här är några bilder på det förfärliga badrummet´. Tyvärr är det Inga särskilt bra bilder så det ber jag om ursäkt om.

Annons:
VildaVittra
2015-02-16 14:34
#1

Jag skulle måla väggarna i någon färg innan jag målade dekorationer, för att få bort sjukhuskänslan, exempelvis olivgrönt. På golvet skulle jag lägga trätrall. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/outdoor/21957/

Sedan få in någon växt för att få lite liv och lust i rummen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Devya]
2015-02-16 14:44
#2

#1 Jo, jag funderade på det också men att kanske endast måla en vägg isåfall för jag skulle ha svårt att få det målat där badkaret är. badkaret är helt fast och väggen nedanför badrummet är inte riktigt i bra skick (vattenskador). Jag misstänker att det lär komma någon renovering om 2-3 år.

Trätrall är en bra idé! Det ska jag ta och kolla. 

Olivgrönt låter ju kul. Det skulle jag kunna tänka mig men isåfall kanske bara måla en vägg för som sagt blir det för svårt att måla de andra väggarna då de är skadade.

Men det är kanske ingen idé att sätta in några växter då ventilationen är väldigt dåligt. Jag vet inte riktigt heller vart jag skulle sätta dem isåfall heller men jag funderad på att sätta upp något ovanför toaletten, en sån där hyllfundering som är just för att ha där vid/ovanför toaletten.

VildaVittra
2015-02-16 15:04
#3

Här är ett smart sätt att göra det enkelt för sig när man lägger trallen: http://images.styleroom.se/image/scaled/normal/pli9/1/439601-trall.jpg

Angående växter i badrum, så gör man så att man köper två stycken och alternerar varje vecka, den ena i badrummet och den andra i ett vanligt rum, så de får ljus. Och jag skulle ha den på en piedestal: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10186111/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Devya]
2015-02-16 15:08
#4

#3 Ojj va snyggt! Då vet jag vad jag kan experimentera med gällande golvet. 

Tyvärr finns det inget utrymme för någon piedestal även om det skulle varit otroligt tufft! Kul idé sen om jag flyttar senare till ett ställe som har ett litet större badrum. :)

[Devya]
2015-02-16 15:15
#5

En sån här fundering har jag angående förvaring i badrummet: 

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90241420/#/90241420

Jag ville ha något sorts skåp under handfatet men det är otroligt lågt ner och jag hittar inga skåp som skulle rymmas där plus att det är nära silen som är jättekonstigt planerad, liksom i väggen.

VildaVittra
2015-02-16 15:35
#6

Du kan ju köpa typ något sånt här och såga ut för röret själv. 
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40241451/

Då skulle jag ha blomman i en ampel hängande på väggen eller från taket.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Devya]
2015-02-16 16:08
#7

#6 Bra idéer! :) Men den där skulle vara för bred även om höjden skulle vara bra. 

Att ha en hängande växt kan helt klart fungera och det går lätt att fixa! :) 

Tack så mycket för alla fina idéer! Helt underbart det här ju. :)

Surpan
2015-02-18 10:53
#8

VildVittra har alltid så bra tips! #3 var ju kanonfint. Synd att det nog inte passar i mitt badrum. Någonting säger mig att det ser renare ut med trall också. 👍

/Surpan

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-02-18 13:23
#9

Att även byta ut toasitsen kan hjälpa till lite att fräscha upp ett badrum med. Hade också en sån där tråkig tunn i vit plast.

[Devya]
2015-02-18 13:39
#10

#8 Hon har helt jättefina idéer faktiskt. 

#9 Jo, det hade jag tänkt ut redan från början faktiskt. Har haft ögonen på en sits som jag riktigt gillar men jag väntar lite med det tills jag har fått färg på väggarna och fått dit trallarna. :)

Jag har fått tummen upp av min hyresvärd angående målandet så det är bara för mig att sätta igång! :)

VildaVittra
2015-02-18 13:45
#11

Sitter här och rodnar. 😊

#9 har en bra idé med att byta sits. När det gäller träsitsar så är de inte bara snygga utan sköna också, de känns inte lika kalla och hårda att sätta stjärten på, problemet med att ha dom i fuktiga badrum med dålig ventilation är att de kan spricka med tiden. Eller så fick vi ett måndagsexemplar, vi köpte vår på ikea. 

#10 vad kul, hoppas att vi får se bilder på resultatet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Devya]
2015-02-18 14:23
#12

Det kommer definitivt bilder på resultatet sedan men när det blir vet jag inte ännu. :)

Allicas
2015-03-25 14:16
#13

Sy/limma på fickor på duschdraperiet så frå du lite extra förvaring :)

Det som skiljer dig från dåren är inte tanken utan handlingen.

Annons:
Allicas
2015-03-27 13:36
#14

Jag blev helt kär i Vilda vittras idè med trätrallen men sedan kom jag på en sak, kan det inte bli väldigt äckligt under trallen efter ett tag? Måste man liksom ta bort allting och städa under lite då och då?

Det som skiljer dig från dåren är inte tanken utan handlingen.

VildaVittra
2015-03-27 13:40
#15

#14 Ja, det får man göra då och då, precis som man får rengöra under badkaret ibland.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Devya]
2015-03-27 14:48
#16

#14 Klart man måste göra det. Men det är nog värt besväret om man vill dölja ett urfult golv. :D

Upp till toppen
Annons: