Annons:
Etikettträdgård-och-växter
Läst 2167 ggr
I want to belive
2/16/15, 9:02 AM

pälsängrar!!!

Jävla skit säger jag bara ! Bara o ladda en vecka med enormt många tvättmaskiner och STOR städning av lägenheten… Har fått i hela lägenheten… suck.. Ett vanligt problem vet jag , men inte trevligt när det händer , och ännu jobbigare när man har två barn , och jag har ändå väldigt rent hemma… :( PS . Jag hittade inget ang ohyra ! Därför valde jag den gruppen .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
Ambrose
2/16/15, 9:41 AM
#1

Usch! Jag hade pälsängrar överallt förra vintern då jag inte hade bott i min lägenhet i några månader. Blev jätteäcklad när jag hittade dem… i soffan. . I mattan… i mina skor med fakepäls pä…. filtar… kläder… urk! Efter att ha dammsugit precis allt… i flera omgångar eftersom det kläcks nya… och sprayat med radarspray mot just pälsängrar i hela lägenheten i omgångar… och sist men inte minst lagt ut cederträ.. både olja och träbitar.. så har jag inte sett skymten av dem på ett år! De är lite irriterande att få bort, men när man väl lyckats så har det personligen varit enkelt att inte få tillbaka dem. Räcker att dammsuga regelbundet så det inte finns en massa damm och annat de kan leva av.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Allicas
3/27/15, 1:33 PM
#2

Jag syr och förvarar en hel del tyger i min lilla lägenhet, äkta cederträ är bra samt häll hela vitpepparkorn där du förvarar textilier. Sedan är det jättenoga att dammsuga varenda liten springa i lådor och under golvlister etc.

Det som skiljer dig från dåren är inte tanken utan handlingen.

I want to belive
4/9/15, 11:09 AM
#3

Har gjort allt det där… Idag hittade jag säkert 10 larver i köket som kröp… Och baggar i fönstren o lite här var stans.. Har städat och städat och städar och städar fortfarande noggrant, men nej.. dom ger sig inte.. Har kallat hit anticimex!

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Rwawr
4/17/15, 5:00 PM
#4

Vart kommer dom där ifrån? Har aldrig sett såna förut…… 

Och kommer de till bara hus eller lägenheter också?? 

Nu kommer jag tro att allt är insekter (Superäcklad av insekter)

Ambrose
4/17/15, 10:46 PM
#5

#4 De lever överallt ute i naturen.. skogen etc. Ibland så flyger en bagge in. Finns det då mat så kan den lägga ägg och sedan är hela karusellen igång.
Sådan tur är så kan man oftast hålla såpass rent i sitt hus/lägenhet etc. att det inte blir något av det hela, men om man inte städar, inte bor i huset, eller har saker liggandes oraröda någonstans, eller andra sanitära problem, som nödvändigtvis inte är ens eget fel,  så kan man få problem :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Maria
4/18/15, 9:39 AM
#6

Ja precis. Det är skönt att bli av med dem men lika jobbigt att de kan komma tillbaka hur lätt som helst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: