Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 1361 ggr
[Jordglob]
2015-02-05 21:19

Ett fejkföretag?

Jag kanske behöver hyra ut min lägenhet och sökte runt lite om andrahandsuthyrning och hamnade på en sida som säger sig vara hyreskonsulter.  Dom har bland annat annonser på blocket och hyran ska gå genom dom och inte via  bostadens ägare. Dom har en välskriven hemsida men ingen besöksadress. Hittar inget organisationsnummer och sökt på allabolag och liknande med hittar inget om dom. Telefonnumret är inte sökbart och ger heller inte någon träff men det finns ett namn på V,n  och honom hittar jag på birthday och är skriven i vår stad.

Jag ska självklart inte anlita dom men börjar ändå fundera på om dom är ett fejkföretag.  Vart kan man göra "orosanmälningar"?  Är jag paranoid eller är det rätt att undersöka saken mer?

Annons:
Imasy
2015-02-05 21:22
#1

Låter väldigt skumt i mina öron. Jag hade slagit en signal till polisen. Ett seriöst företrag har org.nr mm tillgängligt.

Stallmima
2015-02-06 02:30
#2

Kolla med skatteverket

Sindri
2015-02-06 19:14
#3

De har väl någon sorts kontaktformulär på sin hemsida, börja med att skriva till dem och fråga efter organisationsnummer.

Finns det några stora företag i närheten där du bor? I så fall kan det vara idé att ringa personalavdelningarna och fråga om de har behov av bostäder till anställda. Då vet du att du får hyresgäster som har jobb åtminstone.

Upp till toppen
Annons: