Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2240 ggr
Fridaaaa
1/31/15, 9:58 PM

Dragiga golv

Ni med äldre hus, hur gör ni för att få golven mindre dragiga?
Annat än mattor? Kan nämligen inte ha så mycket mattor pga katter och hundar. (skulle få tvätta stup i ett).
Vilka mattor rekommenderar ni om man ska ha lite varmare mattor?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Cragan
1/31/15, 10:05 PM
#1

beror lite på vad man har för grund på huset o ventilering till de.

men ett gammalt knep jag läst om för torpargrund är att lägga snö längs med grunden hur bra det funkar vet jag dock ej men snö isolerar väldigt väl

Fridaaaa
1/31/15, 10:06 PM
#2

#1 Hyr så inte en aning.
Nja snö tror jag inte hjälper, vi har en hel del nu men hjälper inget vidare 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cragan
1/31/15, 10:14 PM
#3

#2 snön brukar ju dock inte lägga sig emot grunden 🙂  fast har ju inte en aning om hur snön lagt sig hos er

Fridaaaa
1/31/15, 10:15 PM
#4

#3 Jag har noll koll på sånt där så ingen aning eller bra svar på det tyvärr 😛
Men tänkte hur man får golven mindre dragiga, då även om det inte är snö ute kommer det behövas 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cragan
1/31/15, 10:28 PM
#5

#4 är lite av en balansgång man måste lyckas med isolera grunden utan att strypa av ventileringen av den totalt.
själv får jag erkänna att jag har hart turen att bara läst lite om sånt men aldrig behövt justera om ventileringen i källarn här.  

men ska bli intressant att följa om du får tips från nån som har fixat till det själv 🙂

Bjallstal
1/31/15, 10:57 PM
#6

Är alla ytterdörrar och fönster täta? Eller skulle kanske gummilisterna behöva bytas?

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Fridaaaa
1/31/15, 11:00 PM
#7

#6 fönstrena sattes det någon tätning för ca två år sedan. Inte supertätt då det är gamla fönster men inte så att det drardrar från dem. Känner inget från ytterdörren

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2/1/15, 3:56 PM
#8

Känner inte att det blåser ellerliknande från golvet men de är kalla

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
2/3/15, 4:34 AM
#9

Då låter det snarare som att isoleringen i golvet inte är tillräcklig, så vill du inte riva upp golven för tilläggsisolering eller lägga golvvärme så är det ett par rediga fårskinnstofflor som gäller. Det finns ju sådana som har en sula så de inte blir så skitiga av det hundarna drar in. 

Angående mattor och hundar så brukar jag fynda plastmattor på loppisar för en låg penning, de spolar man lätt av med slangen och sedan torkar de snabbt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
2/3/15, 8:15 AM
#10

#9 golvvärme Hade inte varit fel om det hade varit möjligt xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: