Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 1173 ggr
[GråHäxa]
2015-01-02 00:18

Flytt imorgon, vart och när kan man hämta nycklar?

Hej!

Vet inte om det här är rätt forum men jag chansar.

Vi skall flytta i morgon till en lgh som ägs av Bostadsbolaget. 

Jag har hela tiden tagit för givet att nycklarna hämtas från bovärden efter kl 12 på inflyttningsdagen. Nu har jag dock börjat bli osäker och har läst igenom kontraktet och alla medföljande papper. Har kollat på deras hemsida och googlat som en galning. Hittar inget..

Är det någon som hyr hos Bostadsbolaget och vet hur det fungerar?

Det står att bovärdens kontor har öppet vardager 08-09 (men det kan ju inte stämma eftersom det som skall flytta ut skall lämna sin nyckel senast kl 12)

Vad tror ni är mest troligt? 

Att man hämtar nyckeln i bobutiken?

Eller att bovärden har extra öppet vid ut/inflyttning?

Någon som vet om det är kl 12:00 som gäller hos bostadsbolaget?

Tacksam för svar!

Annons:
Imasy
2015-01-02 00:23
#1

Att det är efter kl 12 brukar väl vara för att föregående hyresgäst ska hinna lämna in nycklarna i god tid innan du behöver ha dem?

Vart du ska hämta dem kan du ju ringa och fråga imorgon :)

[GråHäxa]
2015-01-02 00:28
#2

Jo jag hade tänkt att jag skulle göra det. Det jag blev lite orolig för var ett skulle vara så att det är hos bovärden man skall hämta nycklarna. Då det står att de har öppet mellan kl 08-09 så skulle vi inte ens hinna dit innan det stänger. Tror att telefontiden började kl 08. Så det jag hoppas på är om någon vet att de brukar ha extra öppet vid in och utflyttningsdagar?

Imasy
2015-01-02 00:31
#3

Jag har faktiskt både hämtat och lämnat nycklar på både "kontoret" och hos vaktmästaren/bovärden.

Men det var ju en deal som passade oss som vi gjorde upp i förhand om, kanske skiljer det sig mellan olika bolag?

[GråHäxa]
2015-01-02 01:04
#4

Jag har vid alla mina flyttar hämtat och lämnat nycklar hos bovärden och det har alltid gått att hämta efter kl 12:00.  Så därav tog jag det för givet att det skulle vara så även denna gång. Men det kan ju absolut skilja sig från olika bolag. Skulle tänkt på det här tidigare men med jul-nyår-flytt-kaos så blir de tämligen rörigt i skallen🤪

Upp till toppen
Annons: