Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 2292 ggr
jjjosa
2014-12-30 23:35

Att spela på natten

Hej! Jag har en fråga angående hur det är att sitta och spela på nätterna och prata skype med sina vänner, får man göra det om man bor i lägenhet eller ska det vara tyst på nätterna? Jag har försökt söka på nätet samt kolla i mitt hyreskontrakt. Men det står inget om vilka tider det ska vara tyst. Visst förstår jag att jag inte ska gapa och skrika. Men normal samtals ton måste jag väl kunna ha? Jag har inte fått nått klagomål än. Men det är ju inte jätte ljud isolerat där jag bor. Man hör i princip det mesta. Hur är det hos er, ni som bor i lägenhet?

Flytta gärna om inlägget ligger fel

Nu handlar det om att sitta och spela dator och prata i skype på natten.

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
2014-12-31 00:04
#1

Många gånger är det rekommenderat att vara "tyst" mellan kl. 22-07…. du behöver kanske inte sitta direkt vid någons sovrum och prata om ni har väldigt lyhört utan annat rum. Även om det ska vara tyst mellan en viss tid måste ju folk få röra sig och gå på toaletten, dra på tvn högt eller köra loss med stereon brukar inte ge glada grannar då men att prata om man inte skriker borde väl inte vara störande på så vis.

När du ska spela kan du ju ha hörlurar på dig, då hör de ju inget.

jjjosa
2014-12-31 00:12
#2

Jag sitter alltid med hörlurar. Det som låter är när jag pratar. Men ska väll vara okej att göra?

[Daisy-Moa-Elsa]
2014-12-31 00:23
#3

Kan inte tänka mig det är störande om du inte pratar väldigt högt. men nu sover jag mig ju igenom grannars festande.

jjjosa
2014-12-31 00:31
#4

nä jag pratar inte högt. Tänker på hur jag pratar. Men normal ljudnivå har jag. Jag stör mig aldrig på hur grannarna låter eller hur länge. Men har börjat undra det sista om dom hör mig. Ingen har sagt något eller klagat.

[Udoon]
2014-12-31 10:33
#5

kan inte du höra grannarna när dom pratar i normal samtalston så kan dom nog inte höra dig heller skulle jag tro.

[Thiah]
2014-12-31 12:05
#6

Jag skulle säga att har du inte fått klagomål så är det okej. Vi hör när grannarna går eller skriker men aldrig samtalston eller teve så jag tvivlar på att de hör oss spela.

Annons:
JustMySelf
2015-01-02 19:55
#7

Jag tror att om du bara pratar är det nog inga problem!

Zadeira
2015-01-02 22:10
#8

Min pojkvän sitter utan problem uppe till 2 på nätterna och spelar i sin hyreslägenhet, antingen datorspel där han pratar med sina kompisar eller tv-spel. Så länge ljudnivån är normal har han aldrig upplevt några problem, dvs vanlig samtalston eller med tvn på låg volym.  En gång på 11 år har en granne bett honom sänka volymen, men då var det också mitt i natten och han hade väldigt hög volym på TVn.

Får du dessutom inga klagomål så kan du nog anta att din ljudnivå inte är störande.

jjjosa
2015-01-03 23:05
#9

Tack så mycket för svaren alla :)

Upp till toppen
Annons: