Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 2109 ggr
Calcifer
12/19/14, 4:56 PM

Ooh, detta toalett drama!

Måste bara berätta om mitt alldeles för långa toalett drama.

Det började igår när jag skulle bada, och insåg att vattnet svämmade över ur golvbrunnen. Försökte med alla knep jag läst om, skrubbade med toaborste, och grävde till slut i ren panik med handen tills jag skrapade upp knogarna. Sen, efter en tung vecka, lämnade jag ett dyblött golv och ett halvupptappat badkar och grinade en stund och kollade på romantiska komedier resten av natten för sömn blev det icke.

I morse gick jag på toaletten, kring 6, och paniken slår till när jag spolar och vatten svämmar ut från golvbrunnen! Att inte kunna duscha kan man ju leva med, men att inte kunna gå på toaletten?! Ringde klockan 8 och blev lovad hjälp om några timmar. Och de timmarna var LÅNGA. Fick gå till tvättstugan och använda den toaletten en gång, fick ringa på hos grannen en gång, och sedan fick jag hålla mig bäst jag kunde. Till slut, kring halv 12 ringde mannen som skulle skicka ut någon och sa att det skulle dröja några timmar till för de på uppdrag hela hopen (liten stad, blä) så jag vågade inte äta eller dricka nåt. 

Går ut klockan 3 för att lämna dödsviktiga papper till soc och kommer hem och ser en lapp på dörren där det står att ingen var hemma, de hade varit där ungefär två minuter innan jag kom hem, och att jag skulle ringa igen på MÅNDAG om problemet kvarstod. PANIIIIIIK.

JA, I CAPS.

Ringer upp mannen och hasplar ur mig att de missat mig med några minuter och han lovar att ringa och be dem vända om. Sen sitter jag i 15 minuter med hjärtat i halsgropen, för alltså, ursäkta, men att gå utan toalett tills på måndag?! Det går fasiken inte. 

20 minuter senare ringer det på dörren och en grabb i 20-års åldern kliver in. Jag börjar panikartat förklara och pekar mot snusktoaletten och golvet som var dyngsurt och brunnen och allt och…

Stannar upp.

Kollar en gång till.

"ROBERT?!"

"Bella."

… Mammas bästa väns son är den som kliver in genom dörren, som jag "känt" sedan han var typ 8 och hade hår ner till axlarna och ville lära mig att spela gitarr!

15 min senare är jobbet gjort, och en glad jag skurar golvet och sätter mig på tronen. Jävlar vilken dag alltså, och vilket galet sammanträffande! Men nu dricker jag lyckligt ett glas vin och ska äta för första gången idag och sedan ta ett lååååångt bad. 

Slutet gott, allting gott.

Men vilket drama! ;)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
_Fisken
12/19/14, 5:08 PM
#1

En skitsak att få det fixat eh?  :-)

Calcifer
12/19/14, 5:09 PM
#2

Ha! Ja, så sant som det var sagt.

Prisa Gud, här kommer skatteåterkissningen. ;D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
12/19/14, 5:15 PM
#3

Haha, vilken rolig dag det blev till slut😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Thiah]
12/19/14, 5:17 PM
#4

Shit va hemskt att vara utan toalett! Njut av ditt bad nu. :)

Calcifer
12/19/14, 5:19 PM
#5

#3 Ja nu så här i efterhand är det kul, men då var det bara hemskt. xD

#4 Ooooooo ja!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Daisy-Moa-Elsa]
12/19/14, 5:57 PM
#6

Ja den är inte rolig när man står i duschen å undrar varför badrumsmattan börjat lätta från golvet.

Å hemska tanke med toaletten….jädrans panik är bara förnamnet om det skulle hända .

Kan tänka mig du njuter av ditt bad nu.

Annons:
Calcifer
12/19/14, 6:53 PM
#7

Ja alltså, att inte duscha, det går ju att ordna. Man vaskar av sig i handfatet. Man blöter en handduk rejält och gnuggar med tvål. Tvättar håret i köket. Men just toalett… ska man sätta sig på handfatet och hoppas det inte ramlar ner från väggen? Ska man sätta sig med rumpan ut genom fönstret och hoppas ingen granne går förbi? Det är ju även något man inte riktigt KAN kontrollera. Om du luktar päckel i fem dagar - so what, egentligen. Men om man MÅSTE gå på toaletten, så MÅSTE man.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

wingren
12/19/14, 6:55 PM
#8

Min toalett gick sönder kl 1.30 mitt i natten en gång, det var mindre roligt och var tvungen att ringa Securitas av alla människor! Jisses så pinsamt, toaletten var helt sönder och fick en ny redan nästa dag (y)

Calcifer
12/19/14, 6:59 PM
#9

Det är inte kul alltså. När jag kom hem och såg lappen "ring på måndag om problemet kvarstår" ville jag typ gallskrika. Jag måste upp och kissa en gång om natten, minst för jag har världens minsta blåsa. Kul att ringa på hos grannen en gång om natten och tio gånger om dagen för att låna toalett….


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: