Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 4065 ggr
Fridaaaa
12/17/14, 1:58 PM

Vilken färg hade ni valt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så trött på den blåa färgen på våra köksluckor. Vad hade ni valt för färg? Har ljusblåa tapeter. Hade tänkt måla eller dekorplast för billig peng. Matcha bänkskivan med såklart.

Ej helvitt, grått/silver eller brunt!

(ursäkta stöket på bilden)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Lill-Kisse
12/17/14, 4:12 PM
#1

En ljus grå nyans bör bli flott till den grå bänkskivan och alla svarta detaljer ni använder i köket. Allt annat skulle kräva att ni tapetserar om också. Det hade ni väl inte tänkt?

Fridaaaa
12/17/14, 4:17 PM
#2

#1 Nej vi tapetserade för inte så länge sen, bara några få år sedan.
Grå vill jag som sagt inte ha det gillar jag inte och tycker inte att det passar till bänkskivan heller (den är svartgrå mer åt det svarta hållet).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lill-Kisse
12/17/14, 9:52 PM
#3

Lägg ut en bild på tapeten, så att vi får se vilken nyans det är på den blå färgen. Annars är det svårt att föreslå något annat än grå färg på luckorna.

Fridaaaa
12/17/14, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

#3 Svårt att få en vettig bild på nyansen men här är en del av köket 🙂
Ja jag har hellre den blåa kvar än grått hehe. Tycker personligen inte grått passar till väggarna eller bänkskivan 🙂 Inte förtjust i det heller 😛

Supersvårt att få till en vettig bild nu haha.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
12/18/14, 8:00 AM
#5

Vill du ha det ljusare eller mörkare i köket? Jag som älskar blått hade kunnat tänka mig att ha mörkare blå dörrar.  Men då blir det såklart väldigt blått.

Vi har vitt i vårt kök och det tycker jag är så trist, men det matchar ju typ allt och gör det ljust.

rosablomma
12/18/14, 8:34 AM
#6

Grönt!! :)

Annons:
Fridaaaa
12/18/14, 9:51 AM
#7

#5 Tröttnat på blåa luckor så xD Räcker med blått på väggarna hehe.
Ja jag gillar inte när det är så mycket vitt, för mig blir det inte bättre än det som är nu faktiskt, lika trist för min del :/

#6 Grönt passar dessvärre inte speciellt bra till blå tapet (tycker jag i alla fall).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
12/18/14, 10:59 AM
#8

Svart? Finns ju glansig och matt

Fridaaaa
12/18/14, 11:01 AM
#9

#6 Har funderat på det men vet inte hur pass mörkt det blir? Sambon var sådär inställd till svart 😕 Alltså just helsvart men kanske finns snygga dekorplast med lite melerat? (jag gillar inte så mönstrat)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lill-Kisse
12/18/14, 11:03 AM
#10

Med den tapeten, kan du välja likadan blå färg på luckorna men något mörkare nyans. Då kommer allt att passa bra till den mörka bänkskivan.

Fridaaaa
12/18/14, 11:05 AM
#11

#10 Som sagt vill jag inte ha blått igen eftersom jag tröttnat på blåa skåpsluckor 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lill-Kisse
12/18/14, 6:19 PM
#12

Tycker man inte om blå färg, var det lite olyckligt att tapetsera i blått. Då blir det tyvärr inte många färger att välja på. Trots att inte jag heller gillar grått eller blått, kan jag intyga att ljust grått ser väldigt flott ut mot sådan bänkskiva som du har.

Gå till en färghandel och låna hem färgprover, t ex tapetkataloger eftersom de är ganska stora. Håll upp olika ark mot väggen och se själv vilka färgnyanser som kan passa.

Fridaaaa
12/18/14, 6:22 PM
#13

#12 Inte sagt att jag inte tycker om blå färg. Skrev att jag tröttnat på blåa skåpsluckor, det är inte samma sak 😉
Nja jag håller tyvärr inte med, tycker inte grått passar till bänkskivan tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Jalking
12/18/14, 10:17 PM
#14

Knallrött!

Fridaaaa
12/18/14, 10:21 PM
#15

#14 Älskar rött men hade blivit lite för bra och tyvärr inget som hade passat i köket 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halvdansken
12/18/14, 10:21 PM
#16

Nån beige variant kan bli fint till det blåa.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Skogsraah
12/19/14, 5:08 PM
#17

Hade också sagt rött! Eller svart 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Maria
12/19/14, 5:17 PM
#18

Någon svag gräddgul färg kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Daisy-Moa-Elsa]
12/19/14, 5:42 PM
#19

Älskar mitt "marrakechröda" kök.

Tycker den röda färgen på bilen i klockan ser ut att gå fin fint ihop med den blåväggen i din bild.

Fridaaaa
12/19/14, 5:43 PM
#20

Läs #15 ang röd färg  😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
wingren
12/19/14, 7:27 PM
#21

Lila? Annars finns det inte så många färger kvar att välja mellan känns det som. Inte svart, grått, gult, blått, rött, vitt, brunt, mönster, grönt eller beiget. Så är väll bara lila och rosa kvar eller har jag missat någon färg? ^^, Tourkos och orange kom jag på med! Men det hade nog inte blivit så snyggt kanske..

Fridaaaa
12/19/14, 7:30 PM
#22

#21 Inte sagt nej till alla dem färgerna. Svart t.ex har jag inte sagt. Inte sagt nej till vitt annat än 100% helvitt. Beige har jag inget minne att jag sagt något om.
Rött, grått, gult och brunt tycker jag inte passar/inte är snyggt (inte till vårat kök i alla fall) och blått är det ju redan så är ju en stor anledning till att inte ha det eftersom jag tröttnat på det blåa 😛 

Svart beror på om vi hittar något med snyggt mönster eller liknande som passar, samma med vitt i så fall.  Men inte med jättestora mönster.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SisselaJ]
12/19/14, 8:13 PM
#23

Du skulle inte kunna tänka dig en ljus ljus blå då? Det blir ju lite annat än den ni har nu men ändå ljusare och inte vitt. Samt passar er vägg :)

Fridaaaa
12/19/14, 8:18 PM
#24

#23 Tyvärr inte, extremt trött på blåa luckor nämligen.

Lutar mest åt något med vitt eller något med svart, bara klura ut vad som inte är 100% helfärgat 🙂 Någon som kanske har idéer?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SisselaJ]
12/19/14, 8:23 PM
#25

Om ni gillar kreativa grejer kan ni ju måla luckorna vita med svarta ramar runt om eller liknande. Eller om ni gillar mönster så som rankor osv. Kanske titta på olika tapeter vars mönster ni gillar och få inspiration! Eller vad för sorts mönster hade du tänkt?

Fridaaaa
12/19/14, 8:25 PM
#26

#25 Neutrala mönster i så fall, alltså inte "skrikiga" eller jättemönster om man säger så 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SisselaJ]
12/19/14, 9:17 PM
#27

#26 Jag hade nog tyckt det vore snyggt med små mönster (som t.ex. rankor för det är det enda jag kommer på just nu) som är på sidorna av luckorna men i en ljus färg som inte ger så stor kontrast mellan det vita. I detta fallet skulle jag personligen valt en ljusgrå men eftersom ni inte gillar grå kanske det blir mer åt det svarta ändå!
Med rankor menar jag något i stil med dessa :
http://se.dreamstime.com/illustration/ranka.html

Annons:
Fridaaaa
12/19/14, 9:23 PM
#28

#27 Hmm är om man hittar sånt till bra pris att sätta dit 🙂 (jag kan inte rita/måla bra hehe och inte för sånt pillrigt jobb) 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

wingren
12/19/14, 9:24 PM
#29

Ränder i olika tjocklekar kanske? :) kan bli väldigt effektfullt

[SisselaJ]
12/19/14, 9:40 PM
#30

#28 Ja det vet jag faktiskt inte! men man kan finna mycket kul på internet. :)

Fridaaaa
12/19/14, 9:44 PM
#31

#30 Har googlat efter idéer för någon dag sedan men mycket roligt är så dyrt eller så har vi inte just den butiken här 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saaara
12/19/14, 11:01 PM
#32

Rosa

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Fridaaaa
12/19/14, 11:02 PM
#33

#32 Rosa blir det inte då jag avskyr rosa.
Som jag skrev i  #24 Lutar det mest åt något med svart eller vitt med någon form av mönster, antingen med tapet eller dekorplast 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saaara
12/19/14, 11:23 PM
#34

Schakrutigt! :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Annons:
Saaara
12/20/14, 1:42 AM
#35

Zebra mönstrigt

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Andorr
12/20/14, 5:55 AM
#36

Mörkgrönt eller mörkblått!

Fridaaaa
12/20/14, 9:50 AM
#37

#36 Som sagt har jag tröttnat på blåa luckor så blått går 100% bort. Grönt tycker jag inte passar.  Läs #24 🙂

#35 Zebramönster vill jag men inte sambon xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Andorr
12/20/14, 9:54 AM
#38

#37 Jag orkar inte läsa all text. Jag gör det lätta: Tycker! 🙂

Fridaaaa
12/20/14, 9:55 AM
#39

#38 😉 Men tyvärr är båda alternativen uteslutna då jag inte tycker grönt passar till (älskar grönt men tycker inte det passar till det blåa) och blått är jag extremt trött på, på skåpsluckorna 😛 Blir något med svart och/eller vitt, något av dem tre alternativen men vet inte vad/hur än xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Daisy-Moa-Elsa]
12/20/14, 10:19 AM
#40

Om du kan tänka dig randigt, varför inte måla luckorna med tex svart, en matt svart färg . Tejpa sen bredden på ränder du vill ha och dra över blankskinande lack på de ränderna. Inte så svårt eller krångligt . Eller vice versa blanka skåp med matta ränder.

Går ju att göra med vilken schablon som helst som köpt eller gjort själv.

Fridaaaa
12/20/14, 10:30 AM
#41

#40 Nja jag är inte mycket för ränder. Beror helt på men inte överlag.
Nja vill ha dekorplast eller tapet i så fall, inte så tålmodig med sånt, vill ha det så likt som det bara går på var lucka samt är ett antal luckor som ska göras 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
citytjejen
12/22/14, 9:23 PM
#42

Ha olika färg på de övre och undre skåpen! Vi har tänkt göra så, grå på de nedre och vitt på de övre. Nu var det ju färger som du inte ville ha, men tänk olika färger är vad jag vill få fram🙂

/Christina

Fridaaaa
12/22/14, 9:24 PM
#43

#42 Vill ha samma på både över och underskåp, tycker det är snyggast 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hanniees
12/22/14, 9:31 PM
#44

Kanske någon varm vit färg skulle passa? Som typ snäckvit?:)

Mvh Hanna:)

Fridaaaa
12/22/14, 9:32 PM
#45

#44 Nja vill inte ha som sagt helvitt utan med någon lättare/diskret mönster i så fall 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cappucino
12/26/14, 10:45 AM
#46

Det känns som att inget passar vad man än tipsar om :)

Fridaaaa
12/26/14, 11:14 AM
#47

#46 Läs om läs rätt i tråden i så fall om du kommit fram till den felaktiga slutsatsen. Eller håller med tyst om man inte tänker ge tips, låter kanske "kaxigt" men så himla trött på folk som ska komma med spydiga, felaktiga samt onödiga kommenterar till folk. Hålla sig till tråden eller inte kommentera alls är tydligen svårt.

Någon med svart & vitt eller antingen eller blir det fast inte helsvart eller helvitt. Söker just nu för fullt något snyggt med mönster, eller dekorfigrurer man kan sätta på svart eller vit färg 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cappucino
12/26/14, 11:32 AM
#48

Men du verkar ju veta själv vad du vill ha och du verkar tycka att alla tips du får inte duger så varför frågar du ens efter tips då?

Annons:
Fridaaaa
12/26/14, 11:34 AM
#49

#48 Hade jag vetat vad jag ville ha hade jag inte frågat, logsikt enligt mig ialla fall.
Så håll dig till tråden eller skriv inte alls, respektera det istället för att fortsätta komma med felaktiga påståenden. Alla kommentarer som inte har med tråden att göra besvaras ej

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bjallstal
12/27/14, 9:27 PM
#50

Dekorplast finns i olika färgermönster. Enkelt att sätta upp :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Fridaaaa
12/28/14, 7:19 PM
#51

#50 Ja det kollar jag lite efter just nu 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saaara
1/5/15, 12:33 PM
#52

#47 Är det någon här inne som kommer med onödiga kommentarer är det tveklöst du.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Fridaaaa
1/5/15, 12:45 PM
#53

#52 Håll dig till tråden eller kommentera inte alls om du tänker hålla på att vara spydig

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Dexterr
2/10/15, 1:24 PM
#54

Får ni in mycket ljus i ert kök? För isf blir nog inte svart för mörkt.

Fridaaaa
2/10/15, 2:16 PM
#55

#54 Nja sådär mycket.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: