Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1478 ggr
wingren
11/25/14, 9:35 PM

Ljusstakar och krukväxter, plats?

Jag har ett litet problem och tänka kolla lite hur ni andra här gör. Har massa krukväxter och vet inte hur jag ska få plats med ljusstakarna man tar fram nu till jul, så hur gör ni? Att trycka ihop allt är det enda jag kan komma på men det blir ju inte så snyggt :/ Känns inte så kul att slänga växterna heller.. Hoppas på att någon har tips iaf ^^. Tack på förhand

Annons:
VildaVittra
11/25/14, 9:57 PM
#1

Knyt makramehållare av snören och häng upp blommorna i fönstret.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lill-Kisse
11/25/14, 10:44 PM
#2

Eftersom det är så mörkt i december, gör det inget att flytta några krukväxter från fönstren den korta tiden. Det kan se riktigt snyggt ut att samla en grupp krukväxter på ett litet  sidobord en bit från fönstret.

kattöga
11/25/14, 11:50 PM
#3

Badrummet, jag gillar att ha växter på golvet, utmed väggar eller i hörn, på pallar, byråer/bänkar, på bokhyllan eller andra och gärna oväntade ställen. Till jul kan det också vara mysigt att samla plantor en korg (eller flera),, det blir som julgrupper även om växterna inte är traditionella julblommor! Korgarna kanske blir lättare att placera eller hänga upp….. Har du gardinstänger som är täckta av en "hylliknande list" (vet inte vad dom heter) kan växter placeras ovanpå den. Eller göra ett temporärt hyllplan ovanpå gardinstängerna. Göra plats i hatthyllan i hallen? I bokhyllan? Har du trappa i bostaden är det vackert med växter på ytterändarna av trappstegen.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: