Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2914 ggr
Lina Strindlund
11/17/14, 6:34 PM

Doftljus som inte doftar så mkt.

Jag blir alltid så besviken, varje gång jag tänder doftljus s¨doftar det INGENTING :P de doftar bara om man sätter näsan jättenära, och hur länge vill man göra så? ;)

är det skillnad på olika märken? storlekar? jag måste köpa billigaste varianterna…


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Cindy S
11/17/14, 6:38 PM
#1

Har du prövat doftolja som värms av värmeljus? Fint och kan dofta väldigt starkt.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Rumblebee
11/17/14, 6:44 PM
#2

Tycker också att värme doftljus doftar lite mer. Annars kanske du kan skaffa vanliga ljus och så rökelse för doften?

[Älskamig]
11/17/14, 6:56 PM
#3

Jag har kört på Ikeas och Rustas stora vaniljljus, och dem funkar bra tycker jag (främst på toaletten. Antar att det är för att den är rätt liten!).🤔 Beror väl på vad för doft man väljer med. :)

[Älskamig]
11/17/14, 6:57 PM
#4

Kan även tillägga att man kan få lägga till ett par extra doftljus i rummet ibland, för att få till lite extra lukt.

[Sabina]
11/17/14, 10:20 PM
#5

Jag tycker också att ikeas doftljus är bra, både värmedoftljusen och de i ljuskopparna i glas. De i ljuskopparna fungerar väl bäst till ett stort rum annars får man tända flera värmedoftljus. Vaniljljusen är min absoluta favorit.

[Thiah]
11/18/14, 6:41 AM
#6

Jag använder också ikeas vaniljljus. Dom är billiga och bra

Annons:
[Forest]
11/18/14, 10:20 AM
#7

Är det värmeljus som du är besviken på ts eller just doftljus? Jag brukar köpa hem Glade och Air Wick två märken på dom ljusen jag tycker luktar mycket. Hittade en blogg som har bild och skrivit lite om glade ljuset jag gillar mest det  luktar gott i flera rum när man har det tänt och det tar inte slut så snabbt. Vet inte hur många timmar det håller sig men det är många. Här är bloggen, jag köper mina på ÖoB http://tschmidt.blogg.se/2011/february/glade.html

[Udoon]
11/18/14, 7:46 PM
#8

tycker ikeas är helt ok, och likadant glade och airwick. bäst tycker jag sån där man sätter värmeljus i och sen har antingen en vaxtart eller vatten+doftolja i en skål uppepå är bäst, går att få hur starkt eller svagt man vill och man kan blanda dofter hej vilt. tyvärr får man ofta vad man betalar för, köpte doftljus på dollar store som luktade kaffe, luktade knappt alls något i rummet, så den fick vara på skrivbordet bredvid mig istället😃

[jnordstrom]
11/18/14, 10:24 PM
#9

Partylite är tveklöst bäst, dryga men dyra.

[Älskamig]
11/19/14, 7:05 AM
#10

Doftljusen i glas ifrån ikea var det jag menade, men även dem vanliga doft-värmeljusen. Fungerar jätte bra, men det vill till att man har ett par stycken, men det är väl kanske självklart (?).

citytjejen
11/21/14, 7:49 PM
#11

Ikeas doftljus i glas gillar jag, även deras doftande värmeljus är mysiga och doftar gott. Durance är också bra. På Mio finns en del doftljus, både i glas och i form av blockljus. I badrummet har vi doftpinnar från Indiska, de är väldigt fräscha och lagom doftande samt håller länge!

/Christina

[Tilde]
11/26/14, 10:30 PM
#12

Ikeas doftljus (vanilj) doftar sååå gott och man känner lukten ibland trots att de stor i vårt stora vardagsrum! Det är de stora ljusen som inte är i glas - finns två sorter(?) och vi har en av varje har jag för mig.

Sen har jag också ett doftljus köpt på Lagerhaus som inte doftar lika starkt, men när man väl känner det så luktar det jättegott 😎

Lina Strindlund
11/27/14, 1:50 PM
#13

Tack! Nu måste jag bara kolla upp vilka som är veganska. :) Ikeas stora vaniljljus låter bra, snart kommer ju ikea till umeå så… jag gillar vaniljdoft! Och choklad, kaffe, ibland även fruktiga dofter.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
zickan
11/27/14, 11:29 PM
#14

Jag har bara en sak att tipsa om och kommer aldrig sluta använda denna. Köpte min lilla brännare för ungefär ett år sedan. Använder nästan dagligen. Speciellt under tiden illern är könsmogen. Döljer inte lukt utan tar bort det. Och man kan välja från mängder av dofter. Flesta luktar rätt starkt, går att blanda ut med neutral oljan.  Slår doft ljus i hästlängder. 
http://www.dofta.com/

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: