Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Inredning och design

Limma skumgummimadrass

2014-11-17 10:26 #0 av: VildaVittra

Vilket lim kan man använda till att fästa en skumgummimadrass i en skiva? Vissa limsorter vet jag att de smälter skumgummit. Gärna från typ Biltema, måste dit ändå. 

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-11-18 03:43 #1 av: [Sabina]

Jag vet inte vad för sorts lim som man skulle kunna tänkas behöva, men däremot undrar jag om det inte skulle kunna gå bra med självhäftande breda kardborrar? De sitter som berg, har jag hört. Finns tex här eller på biltema , du får skrolla lite hos biltema för att hitta de bredare kardborrarna.

Anmäl
2014-11-18 05:26 #2 av: VildaVittra

#1 Tyvärr ska det vara inuti en klädd möbel, så det funkar inte. Glad

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-11-18 09:42 #3 av: Lill-Kisse

Dubbelhäftande tape är mitt tips.

Anmäl
2014-11-18 09:50 #4 av: VildaVittra

#3 Samma problem, i och med att tyget ska spikas fast kan jag inte ha något material som släpper efter några månader eller år, när det torkat och slutat att fungera. 

Anmäl
2014-11-18 11:57 #5 av: Niklas

Kontaktlim skulle jag prova.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2014-11-18 17:26 #6 av: Lill-Kisse

Jag har slitit fruktansvärt hårt med att riva, slita och skrapa loss en golvmatta som bara fästs med dubbelhäftande tape utmed kanterna. Duger inte sådan tape till skumgummi, så lär ingenting duga.

Anmäl
2014-11-18 17:50 #7 av: VildaVittra

#6 Skumgummi är väldigt speciellt, det suger åt sig lim på ett helt annat sätt än andra material och en matta är tät, så oxidationen sker mer långsamt, en madrass är inte tät. Men jag har tillslut hittat ett lim som är för just skumgummi. 

Anmäl
2014-11-19 09:21 #8 av: Niklas

#7: Vad heter limmet?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2014-11-19 10:51 #9 av: VildaVittra

#8 Dana http://hrmarin.se/batvard/limma/kontaktlim-spray-200ml/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.