Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 1502 ggr
wingren
11/12/14, 1:29 PM

AKUT! Budgivning hur göra?

Hej! Vi ska buda på en lägenhet så fort vi får tag i mäklaren, hur gör man vid en budgivning o hur går det till? Det är en som budat på utgångspriset på 575 000, vad ska jag lägga nästa bud på & hur mycket brukar man höja med varje gång? Tacksam för alla tips jag kan få

Annons:
Sjöstjärna
11/12/14, 1:43 PM
#1

Ni bestämmer själva hur mycket ni vill öka budet. Generellt kan man säga att med en aggressiv budgivning där man höjer mycket varje gång så ger man signaler till den andra parten att man verkligen är intresserad av fastigheten och inte tänker ge sig. Ökar man bara med lite åt gången så ses det som en mer försiktig budgivning och signalerar att man har begränsat ekonomiskt utrymme. Sedan kan man så klart bluffa också, buda aggressivt trots att man inte har så stort ekonomiskt utrymme och hoppas att den andre blir rädd och ger sig. I det här läget skulle ett försiktigt bud kunna ligga på 5-10 000 kr och ett mer aggressivt bud på 25-50 000 kr. Lycka till!

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

VildaVittra
11/12/14, 1:44 PM
#2

Du väljer själv hur mycket du vill höja. Men höjer man för lite ger det "fega" signaler till den andra budgivaren. 

Mäklaren kommer kontakta dig per telefon när personen höjt/lagt sig eller om säljaren känner sig nöjd med priset (det händer faktiskt).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Daisy-Moa-Elsa]
12/19/14, 6:22 PM
#3

Först av allt ska man vara på det klara med vart ens "tak" i budgivningen går. 

Sen tycker jag att gör som så att du går ut på www.hemnet.se  och kollar lite på hur pågående budgivningar går. Ibland är det bara ett bud länge och under utgångspris, ibland små ökningar,  ibland stiltje och så ett större hopp uppåt.

Det råd som jag fick när jag skulle buda "har du råd att förlora den"? Med det menade personen inte ekonomiskt råd men hur mycket ville jag ha den.

Upp till toppen
Annons: