Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Teknik & Media

Ringklocka mellan hus?

2014-10-13 18:44 #0 av: Unibrow

Jag flyttar vid nyår in till ett "lillhus" vi har som ligger på vår gård. För tillfället bor andra familjemedlemmar där och vi har alltid haft ett problem. När det är dags för middag eller tvätten är klar så måste man meddela de i det andra huset och det är inte alltid man pallar att gå ut och säga till, sedan så är täckningen verkligen hemsk i det huset så man får sällan fram någon signal. Finns det något man kan använda även om det bara är en ljud, typ som en ringklocka? Det är inte heller nödvändigt att man kan skicka från båda husen, huvudsaken är att man ska kunna hajja till att det är något när man är i lillhuset. Tacksam för hjälp!

Är riktigt osäker på hurvida det här ligger rätt så är det fel ber jag om ursäkt!

Anmäl
2014-10-13 18:57 #1 av: AnneN

Borde väl funka med en komradio?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2014-10-13 19:04 #2 av: Cireea

Signalhorn som brukar användas vid exempelvis hockeymatcher. Kostar ca 50 kr och låter som bara f*n.

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2014-10-13 19:47 #3 av: Unibrow

#1 Funkar en sån utan att det är en massa bakgrundsljud hela tiden?

#2 Haha nja, vill helst inte bli nerklådd av grannarna så det blir nog tyvärr inte en sån;)

Anmäl
2014-10-14 01:18 #4 av: AnneN

#3 Oj kom på att jag skrev lite fel, menade intercom, typ som denna http://www.hometone.com/wp-content/uploads/2012/07/2_channel_basic_home_intercom_system_aggf6.jpg

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2014-10-14 08:32 #5 av: Maria

En sådan där klassisk skeppsklocka (mässing) som hänger på utsidan som man klingar i med en pendel kanske?

/Maria

Anmäl
2014-10-14 10:47 #6 av: Niklas

En vanlig dörrklocka som är trådlös?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2014-10-14 20:37 #7 av: Unibrow

#4 Priset på en intercom såg relativt saftigt ut, finns det möjligheter till billiga varianter av det?

#6, klarar en sådan av regn och rusk? Gånger då den främst kommer användas är under vintern då det helt enkelt är för kallt för att man vill gå ut eller för att det är snöstorm, vilket brukar vara ganska ofta här uppe under vintern. Det är inte så att det kan vara för svårt att komma fram med signalen? 

Anmäl
2014-10-15 09:37 #8 av: Niklas

#7: Det beror nog på hur långt det är mellan husen framför allt.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2014-10-15 11:12 #9 av: VildaVittra

Vanliga trådlösa telefoner har intercom, exempelvis: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/fast-telefoni/KXTGB212DUO/panasonic-kx-tgb210-duo-tradlos-telefon-2-st#tab-specs

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.