Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 5684 ggr
zickan
2014-10-13 13:12

Minska eko?

Någon som har snygga tips på hur man minskar eko i ett rum på snyggt sätt?
Vill inte ha en massa saker över allt eller draperi. 

Gäller mitt vardagsrum. Innehåller redan nu 160cm säng, ektorp hörnsoffa, vardagsrumsbord, tv bänk, skrivbord, lamport. Dock bara 4 tavlor så det är lite tomt på väggarna.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
zickan
2014-10-13 13:15
#1

En fundering var att köpa avlång spegel. Sedan klä ramen med mjukt tyg och ha över skrivbordet. Ende negativa är ju att det är svårt och damma. Blir en del med djur.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Halvdansken
2014-10-13 14:01
#2

En matta, kanske?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

zickan
2014-10-15 02:10
#3

Finns en stor två mindre :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

VildaVittra
2014-10-15 11:14
#4

Det går utmärkt att dammsuga en tygram, dammsugarens tillbehör medföljer inte bara för skojs skull. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lill-Kisse
2014-10-15 11:25
#5

Har du gardiner?

wingren
2014-11-10 20:20
#6

http://www.instructables.com/id/Decorative-Sound-Absorbing-Panels/

Något sånt här kanske hade passat? Eller fixa sådan skummgummigrej o ha bakom spegeln?

Annons:
m2studio
2014-11-20 19:43
#7

För att få bästa tips är att du läger en bild av ditt rum.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Rumblebee
2014-11-21 13:04
#8

Har du några plantor?

zickan
2014-11-27 05:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Inte hemma just nu. Hittade bara två bilder på liten del. Ger inte så mycket, kan ta nya bilder om nån dag.  
Ektorp hörnsoffa, bord, matta, gardiner. 
Tv, 2 rislampor på sidorna, tv bänk - http://jysk.se/vardagsrum/tv-mobler/tv-bank-aakirkeby-2-lador-hogglans
Ikea skrivbord, som det ofta står en råttbur på när jag har kull. 
Hörnet som inte är är på bild och ca 2 m ifrån soffan innehåller en 160 säng med stomme. Dagtid står det kuddar på både kanterna mot väggen för att mer smälta in som en soffa än säng. 3 fuskfäll mattor från rusta runt sängen http://www.rusta.com/se/konstfall-petra-p45951020.aspx
Ovanför sängen finns två tavlor. Även en tavla över skrivbordet. 
Så det är nått jag ska göra, få upp mer på väggarna. Men hårdbetong och vet inte vad jag vill ha upp. 

Blommor är ingen idee att lägga pengar på. Bara de i fönstret som verkar få va orörda från illern. 
Försöker dock övertala mig själv att sätta upp en stång runt sängen och få upp ett skynke. Det kan ta bort en del eko. Men avskyr sånt. Vill ha så lite saker som möjligt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

VildaVittra
2014-11-27 06:26
#10

Angående blommor, så istället för att ha de på golv, bord eller bänkar, så kan man ha de hängande från en krok i taket. Alternativt i inomhusväxthus.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Imasy
2014-12-09 16:06
#11

Tycker det ser väldigt välmöblerat ut. Blev lite förvånad att det ekar ;D

zickan
2014-12-10 01:06
#12

#11 det som är så drygt. Nu har jag dragit in en 2 vånings expedit som står vid fotändan och på den har jag två råttburar med ungar. Sitter 3 stora blombuketter på skrivbordet och jag har köpt två stora gröna ikea växter bredvid tvn. Bytt gardiner till mer jul/vinter som är tjockare. Pyntat med julsaker. Gjort om sängen till mer sofflik när den inte används med kuddar staplade längst de två väggar den står emot. Sista tiden har jag fått jobb igen och inte riktigt ställt in sömnen mm så det är även stökigt med smuttstvätt och ikea kasse med rentvätt. Men det ekar ännu.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

VildaVittra
2014-12-15 02:42
#13

#12 Ät taket för slätt kanske?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
zickan
2014-12-15 15:21
#14

Skulle kunna vara det kanske. Hur löser man sånt på hyreslägenhet?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

VildaVittra
2014-12-15 15:40
#15

Genom att sätta upp akustikplattor i taket, så ta upp frågan med din hyresvärd, i värsta fall får du stå för kostnaden själv men åtminstone med hyresvärdens tillstånd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

annia1
2014-12-16 01:51
#16

Det som brukar vara orsaken till eko i en lägenhet är golv och väggar. Och som jag förstår det (och enligt dina bilder) så har du inte mycket på väggarna. Och i stort sett alla möbler som jag förstår det är låga. Så försök få upp nåt mer på väggarna. 
Ett alternativ att byta ut skrivbordet mot ett som samtidigt är en bokhylla så den går högre upp på väggen.

.

Upp till toppen
Annons: