Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 3517 ggr
[AmandaBorg]
10/9/14, 11:18 PM

Marknadsundersökning

Klicka gärna in och svara på mina frågor som handlar om heminredning och dina shoppingvanor. 

Tack på förhand för era ärliga svar. 🙂

Annons:
[AmandaBorg]
10/9/14, 11:20 PM
#1

Enkäten hittar ni här.

Maria
10/10/14, 2:38 PM
#2

Jag svarar mer än gärna men det hade varit kul att veta syftet med enkäten innan.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

beem
10/10/14, 5:15 PM
#3

Jag håller med. Jag vill först veta syftet innan jag besvarar  den.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[AmandaBorg]
10/11/14, 4:43 PM
#4

#2 och #3 Självklart! Det är en undersökning för att se vilken målgrupp och hur många som skulle vara intresserade av att handla i en inredningsbutik främst med shabby chic och sådan stil, eller om det är bättre att satsa på någon annan typ av butik eller om man ska blanda lite. 🙂

Maria
10/11/14, 5:16 PM
#5

Uppdrag utfört.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[AmandaBorg]
10/11/14, 6:21 PM
#6

#5 Tack så mycket! 😃

Annons:
Halvdansken
10/13/14, 2:04 PM
#7

Frågorna handlade enbart om var man köper Chabby Chick, och hur ofta osv. Jag handlar aldrig den typen av inredning, så kanske skulle du ha med nåt om typ"om du inte gillar CC, vad köper du då för typ av inredning, och var".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
10/13/14, 3:31 PM
#8

Mina svar var nog ganska "trista" också för det är en still jag inte gillar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[AmandaBorg]
10/26/14, 6:08 PM
#9

#7 Fast det är ju ett formulär som handlar om just den typen av inredning.

Halvdansken
10/27/14, 12:49 AM
#10

Se ditt eget inlägg #4. "eller om det är bättre att satsa på någon annan typ av butik eller om man ska blanda lite"

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[AmandaBorg]
10/28/14, 7:48 PM
#11

Jag har i samma inlägg skrivit "Det är en undersökning för att se vilken målgrupp och hur många som skulle vara intresserade av att handla i en inredningsbutik främst med shabby chic och sådan stil".

Halvdansken
10/28/14, 8:19 PM
#12

Ja, det är ditt val, men lite dumt kanske att inte passa på att få lite annan input när du ändå var igång.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[AmandaBorg]
10/28/14, 8:21 PM
#13

Du får tycka att det är hur dumt du vill, men i framtiden kanske du kan hålla dina åsikter för dig själv. 🙂

Annons:
Maria
10/28/14, 8:30 PM
#14

#13 Det var ju en märklig inställning.

Gör man en undersökning och vill få lite svar så är väl alla åsikter av intresse???

Annars är ju en undersökning helt meningslös.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[AmandaBorg]
10/28/14, 8:45 PM
#15

Det jag tycker att Halvdansken kunde ha hållit för sig själv var inte sina åsikter över lag, utan jag syftade mest på meningen som innehöll "men lite dumt kanske".
Dessutom skrev jag i både inlägg #4 och #11 att undersökningen handlar om Shabby Chic, inte om något annat.
Jag vet inte om jag är otydlig eller vad det är, men jag är endast intresserad av att ta reda på vilken målgrupp den typen av inredning riktar sig till.

Maria
10/28/14, 9:57 PM
#16

Men du skriver ju också  så här: 

eller om det är bättre att satsa på någon annan typ av butik eller om man ska blanda lite

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[AmandaBorg]
10/28/14, 10:03 PM
#17

Jag skrev alldeles nyss att jag BARA är intresserad av att veta målgruppen. Om jag ska satsa på något annat är inte en fråga till dig eller någon annan, det var en förklaring till vad enkäten är till för.

Maria
10/28/14, 10:09 PM
#18

#17 Du skrev det ja…alldeles nyss…. men i #4 förklarar du syftet med den raden bl.a.

Hade jag vetat att du enbart riktade dig till de som gillar och handlar chabby Chic så hade jag låtit bli att svara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[AmandaBorg]
10/28/14, 10:15 PM
#19

Det spelar väl ingen roll när jag skrev det, jag skrev det och ändå fortsätts det med tjafs och käftande emot mig. 
Jag är tacksam för att du svarade i alla fall, jag vill ju fortfarande veta målgruppen och om det finns ett intresse. Om majoriteten som svarar ogillar chabby och liknande så kanske jag får satsa på något annat.
Jag tror inte att jag kan förklara mig på ett tydligare sätt så nu räcker det för mig. Tack och hej!

Halvdansken
10/28/14, 10:32 PM
#20

Varför är det så svårt att ta emot  konstruktiv kritik, och lite tips om hur man gör det lite enklare för sig? Ska du reagera såhär varje gång någon har en avvikande åsikt så har du ett tufft liv framför dig, AmandaBorg.
Sen spelar det visst det roll. Som Maria skiver så hade jag heller inte svarat på enkäten om det enbart handlat om shabby chick.
Ta det inte så attans personligt. Du kommer att få betydligt hårdare utmaningar än detta, så det kan vara en god ide att lära sig tagga ner. Om du i ditt svar till mig skrivit "Ja det skulle jag kanske tänkt på" så hade vi inte haft denna diskussionen och du hade fått en 🙂av mig i stället.  Välj dina strider.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
[AmandaBorg]
11/2/14, 3:29 PM
#21

Jag har inget som helst problem med att ta emot konstruktiv kritik. Jag tycker dock inte det är konstruktiv kritik att skriva att det är dumt att jag inte gjorde på ett visst sätt. Jag har dessutom inte bett om någon kritik över huvud taget.
"Ska du reagera såhär varje gång någon har en avvikande åsikt så har du ett tufft liv framför dig". Ursäkta mig, men, vad i helvete? Att jag ogillar när flera personer gaddar ihop sig och försvarar varandra och dumförklarar mig när det enda jag gör är att försöka förklara vad jag menar i det jag skrivit, är det det som är en konstig reaktion?
Jag tänker inte "lära mig att tagga ner". När jag tycker att jag blir orättvist behandlad står jag upp för mig, oavsett vad det gäller. Det spelar ingen roll om det är en stor grej eller något simpelt på ett forum. Jag står upp för mig själv och tar inte skit.
Jag har sagt vad jag menar och vad jag ville få ut av min enkät. Att ni andra tycker olika än mig betyder väl inte att jag måste hålla med? För det gör jag inte. Så varför skulle jag då ha skrivit "Ja det skulle jag kanske tänkt på"?

[AmandaBorg]
11/2/14, 3:32 PM
#22

Jag har inte heller tvingat någon att svara på enkäten. Ni som inte gillar shabby hade inte behövt svara på enkäten om ni nu inte ville det, jag har aldrig tvingat någon. För min del är det självklart bra att veta att det finns de som inte gillar stilen över huvud taget också, men jag har som sagt aldrig sagt att någon måste svara. Så att ni tar upp det förstår jag inte alls.

Maria
11/2/14, 4:12 PM
#23

#22 Lugn och fin nu…

Det var ju lite luddigt redan från början vad det var för typ av frågor så då är det kanske inte så konstigt att det blir missuppfattningar. Det är heller ingen som gaddat ihop sig mot dig.

Jag uppfattade det hela som att du ville få reda på om man gillade stilen och om det var något att satsa på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[AmandaBorg]
11/2/14, 4:19 PM
#24

Ja, jag märkte att det var lite luddigt, men trots att jag förklarade vad det var jag ville veta så fortsatte ni att käfta emot mig. Var jag otydlig när jag förklarade?

Det var precis det jag ville få reda på. Om man gillar stilen och om det är något att satsa på. Jag vill inte veta vad ni gillar för stil annars, vart ni köper er inredning som inte är shabby eller vad ni tycker att jag skulle ha för frågor. Det trodde jag att jag var tydlig med i mina svar. Men uppenbarligen inte. 

Jag uppfattar det som att ni gaddar ihop er, det kanske inte är vad ni menar, men så känner och uppfattar jag det.

Maria
11/2/14, 4:21 PM
#25

Fast i #17 skriver du att du BARA är intresserad av målgruppen så det blir ju ännu mer förvirrande.

Jag ger mig. Ska inte tjafsa mer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[AmandaBorg]
11/2/14, 4:24 PM
#26

Ja? Vad är det som är förvirrande med det?

Maria
11/2/14, 4:28 PM
#27

Jag uppfattar det som att du i ena stunden vill veta vad folk gillar för stil och om chabby chic är något att satsa på.

Nästa gång så vill du bara ha svar från målgruppen som gillar stilen.

Det tycker jag är förvirrande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[AmandaBorg]
11/2/14, 4:32 PM
#28

Jag har inte någonstans skrivit att jag bara vill ha svar från målgruppen, jag vill veta vilken som ÄR målgruppen.

Halvdansken
11/2/14, 6:09 PM
#29

Och hur får du reda på det genom den undersökningen? Målgruppen som gillar shabby är väl de som gillar shabby? Möjligen kan du få information om ditt kundunderlag i Västerås med de frågorna. Och på vad sätt är du orättvist behandlad? Vari ligger själva orättvisan? Jag har jobbat med marknadsundersökningar i massor med år, så det var därför jag reagerade. Men lycka till med affären, hoppas det fungerar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: