Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Inredning och design

Åh, dessa kuddar

2014-09-08 00:48 #0 av: Julip

Tänkte höra om någon vet om dessa kuddar kallas för något speciellt? Teknikmagasinet kallar dom "Neckroll" men googlar man på det kommer andra slags kuddar upp..

Det är supermjuka kuddar med någon slags ris/sand i! Jag är förälskad i min oranga sandkudde från Teknikmagasinet och skulle vilja fylla hela rummet med dessa.. men vill ha lite roligare mönster osv, därför undrar jag om ni känner till något allmänt namn för dessa underbara kuddar så man kan hitta dom på fler ställen?

Anmäl
2014-09-08 00:53 #1 av: VildaVittra

Bildsökte och fick upp att de även kallas microbillies.

LÄNK

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-09-08 00:55 #2 av: VildaVittra

Är dom bara 30 cm långa? Varför skriver de bamsekudde då?

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-09-08 00:58 #3 av: Julip

Tack VildaVittra. Får hoppas det går att få fram något mer svenskt ord på dom..

Ja, det stämmer att dom är ca 30 cm långa.. ingen aning om varför dom skriver bamsekudde haha Gapskrattar lite konstigt kan jag hålla med om då den inte är särskilt stor.

Men extremt mysig Cool

Anmäl
2014-09-08 14:02 #4 av: Thiah

Sådana där kuddar finns på tgr också. Jag trodde dom bara var för badkaret 

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2014-09-11 08:52 #5 av: Forest

Är det samma som denna http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/braatthahemma/resaochpacka/others-neckpillowstretch/203213.8684/

Jätte skön var den verkligen Skämtar

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2014-09-11 21:15 #6 av: malda

Jag såg att Lidl i min stad sålde sådana kuddar när jag var där i veckan. Vet inte om de finns även i andra städer. Även de cylinderformade och enfärgade, men med lite... långhårigt tyg i ändarna, pälsigt liksom.

Anmäl