Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2013 ggr
Carrosh
8/23/14, 10:47 PM

Samlarserier?

Samlar ni på något speciellt, inredningsmässigt/bruksmässigt till ert hem? Har precis själv börjat samla på mig lite tallrikar och djupa fat från Höganäs, då jag fick en uppsättning i vintras på en bortskänkessida. Hittade precis samma bruna tallrikar på second hand häromveckan, så nu börjar det gå åt samlarhållet.

Vad samlar ni på?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
VildaVittra
8/24/14, 12:42 AM
#1

Jag samlar på servisen Ruska från Arabia, älskar den serien då allt är ugnsfast. Men även på annat saltglaserat gods.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Carrosh
8/24/14, 12:11 PM
#2

#1 Var tvungen o kolla upp serien. Den liknar Höganässerien rätt mycket. Såg ett par sådana liknande på second hand nyligen, när jag hittade Höganäsfaten. Är även faten och allt ugnsfast?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

VildaVittra
8/24/14, 12:19 PM
#3

#2 Jupps, till och med gräddsnipan, sockerskålen osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Carrosh
8/24/14, 12:30 PM
#4

#3 Åh, underbart! Jag undrar om även höganäs-faten är det..?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

VildaVittra
8/24/14, 12:31 PM
#5

 #4 Det har jag för mig att dom inte är, men är inte helt säker. Men det går ju att kombinera dom serierna, dom är ju ändå bruna båda två.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Carrosh
8/24/14, 12:34 PM
#6

Jo precis. Tror jag ska undersöka saken lite då. Vore ju kul att kunna använda stengods i ugn, speciellt när man ska värma mat. Avskyr att värma mat i mikron.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
kickboard
8/24/14, 5:22 PM
#7

#1

Har fått ärva tekoppar och tekanna i Ruskaserien av mamma.  De är rustika och lite speciella.

VildaVittra
8/24/14, 5:33 PM
#8

#7 Ska du börja samla? Den är helt underbar att dricka te ur.

Här finns en förteckning över alla delarna som gjordes i serien.

http://www.designed-in-finland.com/arabia_ruska.php

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bjallstal
8/24/14, 6:01 PM
#9

Har samlat Höganäs( vita matta flata och grå matta djupa) i fyra år (är 22 år :) och har nu gett mig på Rörstrands Swedish Grace i färgerna rose och stone (djupa rosa och flata grå) På loppisar samlar jag på mig silvriga ljusstakar och massa vaser i alla dess slag :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

kickboard
8/24/14, 8:31 PM
#10

Den stora grytan med lock har jag också, den brukar jag göra pulled pork i.

Upp till toppen
Annons: