Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1992 ggr
sarahn88
2014-08-20 18:50

Missfärgad vit bomullstopp

Jag råkade få med en vit bomullstopp när jag tvättade en maskin med mörk tvätt. Självklart blev den missfärgad och är inte alls sådär fint vit, mer dassig färg. Tips på hur jag kan få den vit igen?

Annons:
AnnaFagerell
2014-08-20 19:15
#1

Tyvärr är den nog förbrukad

Medarbetare på djurskydd.ifokus

kickboard
2014-08-21 08:59
#2

Testa med vanish eller klorin.

Niklas
2014-08-21 09:47
#3

Höjden av snålhet tänkte jag innan jag förstod att jag hade missuppfattat. :-) http://www.svexo.se/bomullstoppar-200st-topz-origi-p-21712-c-601.aspx


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

beem
2014-08-21 10:02
#4

#3 😂


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Thiah]
2014-08-21 18:28
#5

Jag trodde hela tiden att det var en såndär bomullstopp precis som Niklas. 😂 Förlåt ts..

Sätt linnet i vatten utblandat med  klorin ett dygn eller två så kommer den nog se ut som ny igen.

JustMySelf
2014-08-22 08:14
#6

Klorin! :)

Annons:
Bjallstal
2014-08-24 18:05
#7

Lidls vit tvättmedel har tagit allt mitt missfärgade tillbaka till helt vitt igen. Har bland annat en vit ekeskog soffa som jag fyndade gratis på blocket med fläckar och missfärgningar, där klädseln till de två sittdynorna är tvättade med olika tvättmedel, Ariel vs Lidls Formil, det är en helt otrolig skillnad

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
2014-08-24 18:05
#8

Lidls vit tvättmedel har tagit allt mitt missfärgade tillbaka till helt vitt igen. Har bland annat en vit ekeskog soffa som jag fyndade gratis på blocket med fläckar och missfärgningar, där klädseln till de två sittdynorna är tvättade med olika tvättmedel, Ariel vs Lidls Formil, det är en helt otrolig skillnad

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

kattöga
2014-08-27 17:14
#9

😃 Ja, jag trodde också det var en bommulstopz som blivit missfärgad! Hihii! Så tänkte att TS skojade lite…… Men sen förstod jag ju… 

Har inget bra tips dock men har läst att vitt bör man helst inte tvätta med tvättmedel för vittvätt och bara skonsam tvätt, eftersom det ofta tar bort den vita färgen och lämnar kvar en dassigt "vit" färg…..  Jag tror det var på grund av att vit textilen inte alltid är helt vit egentligen  utan "bättrad på" (med vit färg antar jag)……

Men här tycks det ju handla om en vit topp som blivit missfärgad av andra kläder. Hoppas tipsen du fått löser problemet med din vita top och eventuellt vita topz!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: