Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Inredning och design

Missfärgad vit bomullstopp

2014-08-20 18:50 #0 av: sarahn88

Jag råkade få med en vit bomullstopp när jag tvättade en maskin med mörk tvätt. Självklart blev den missfärgad och är inte alls sådär fint vit, mer dassig färg. Tips på hur jag kan få den vit igen? 

Anmäl
2014-08-20 19:15 #1 av: AnnaFagerell

Tyvärr är den nog förbrukad

Medarbetare på djurskydd.ifokus
Anmäl
2014-08-21 08:59 #2 av: kickboard

Testa med vanish eller klorin.

Anmäl
2014-08-21 09:47 #3 av: Niklas

Höjden av snålhet tänkte jag innan jag förstod att jag hade missuppfattat. :-)

http://www.svexo.se/bomullstoppar-200st-topz-origi-p-21712-c-601.aspx

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2014-08-21 10:02 #4 av: beem

#3 Gapskrattar

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2014-08-21 18:28 #5 av: Thiah

Jag trodde hela tiden att det var en såndär bomullstopp precis som Niklas. Gapskrattar Förlåt ts..

Sätt linnet i vatten utblandat med  klorin ett dygn eller två så kommer den nog se ut som ny igen. 

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2014-08-22 08:14 #6 av: JustMySelf

Klorin! :)

Anmäl
2014-08-24 18:05 #7 av: Bjallstal

Lidls vit tvättmedel har tagit allt mitt missfärgade tillbaka till helt vitt igen.

Har bland annat en vit ekeskog soffa som jag fyndade gratis på blocket med fläckar och missfärgningar, där klädseln till de två sittdynorna är tvättade med olika tvättmedel, Ariel vs Lidls Formil, det är en helt otrolig skillnad

Anmäl
2014-08-24 18:05 #8 av: Bjallstal

Lidls vit tvättmedel har tagit allt mitt missfärgade tillbaka till helt vitt igen.

Har bland annat en vit ekeskog soffa som jag fyndade gratis på blocket med fläckar och missfärgningar, där klädseln till de två sittdynorna är tvättade med olika tvättmedel, Ariel vs Lidls Formil, det är en helt otrolig skillnad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.