Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 1391 ggr
Soleii
8/18/14, 10:15 PM

Rättigheter vi renovering

Hej, Vår hyresvärd gör stambyte och vi lever utan kök och badrum i sex veckor framöver. Vi bor hyresfritt men får tillbaka dessa pengarvi efterhand. Jag och min sambo har fått rethosta och mår allmänt dåligt. Borde det inte vara hyresvärdens skyldighet att erbjuda ett tillfälligt boende under renoveringen? Är både kostsamt och slitsamt att leva såhär. Jag vill veta vad man har för rättigheter när sådant här heller - kan ju aldrig vara bra att leva såhär. Vi har inte ens några dörrar utan allt skit kommer in under den dåligt upptejpade plasten :(

Annons:
AnnaFagerell
8/19/14, 7:32 AM
#1

Ta kontakt med hyresgästföreningen

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Maria
8/23/14, 11:20 AM
#2

Jag tycker också att ni ska kontakta hyresgästföreningen.

Sedan undrar jag om ni fick något alternativ innan reparationen? Jag gissar att gamla människor i huset måste ha väldigt svårt att leva så i 6 veckor t.ex.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soleii
8/31/14, 9:24 PM
#3

#1 och #2 vi har själva, efter tre veckor, själva lyckat fixa alternativt boende nu. Nej, vi fick inga alternativ. Allt var upp till oss själva och att antingen hitta plats hos vänner eller bo kvar. Eftersom renoveringen dessutom skjutits upp under 1,5 år har det varit svårt att planera pga att vi inte vetat när de skulle börja. Dåligt, Ikano är sämsta hyresvärden jag haft.

Maria
8/31/14, 10:31 PM
#4

Vad sa hyresgästföreningen då?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: