Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 2078 ggr
CupcakeGod
2014-08-09 04:50

17, letar efter lägenhet, har frågor

I december blir jag äntligen myndig, dock vill jag flytta ut så fort som möjligt. Det har jag velat göra sedan jag var 13 årig pojke. Jag har alltid varit väldigt självständig och ansvarsfull. 

De senaste veckorna har jag börjat leta efter en andra hands kontrakt lägenhet. Jag vill helt flytta ut innan min födelsedag pga anledningar som jag ej vill gå in på. Men, kan jag skriva på ett kontrakt, andra papper och betala räkningar om jag inte har fyllt 18 år? Om inte, hur ska jag göra?

Annons:
Maria
2014-08-09 07:47
#1

Viktigaste frågan är väl om du har råd att försörja dig själv? Har du en inkomst av något slag så att du kan betala hyra och räkningar som el och annat som tillkommer?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2014-08-09 07:59
#2

#0: Du måste vara myndig för att skriva avtal själv.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2014-08-09 09:03
#3

#2 Ja, det är ju det viktigaste😉 Det missade jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zepp
2014-08-09 12:38
#4

Iomed att du har skäl du inte vill redogöra för offentligt så kontakta din socialförvaltning, de kan hjälpa dig att få ett kontrakt/eget boende!

Hade själv eget boende och egen försörjning vid 17 år.. av anledningar jag inte vill redogöra för fullständigt.. men en av dessa var psykiskt sjuk förälder!

17 år är en j**ligt känslig ålder och man kan få och behöver ha det stöd/hjälp man är berättigad till!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

m2studio
2014-08-10 21:01
#5

lycka till

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: