Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 4095 ggr
[MikaelaR]
7/18/14, 12:39 PM

Störningsanmälningar.

Hej! Jag har en fråga, jag bor i lägenhet & jag har fått störningsanmälning för skällande hundar lite konstig anmälan kan jag tycka då många av mina grannar har skällande hundar men det spelar ingen roll, jag undrar om detta kan påverka något i min framtid om jag vill flytta/hyra en villa till exempel, kan dem kolla upp det då?

Annons:
Saffran0Spice
7/18/14, 12:49 PM
#1

Om din nästa hyresvärd pratar med den du har fått anmälningar hos så kan denna få den informationen. På så sätt får dom lite bakgrund till dig och får veta ''ungefär'' vilken form av hyresgäst du är.

Så har det varit när jag flyttat iallafall, men det är nog olika beroende på vem du hyr av.

[MikaelaR]
7/18/14, 2:51 PM
#2

Jag är inte en sån hyresgäst, men för att förstå dig rätt så pratar han med förra hyresvärden för att få sån information?

Saffran0Spice
7/18/14, 3:05 PM
#3

#2 Ok, Ja oftast pratar hyresvärdar med varandra - dvs om du tex ska flytta till något annat så kan den nya hyresvärden prata med den du har innan denna beslutar om du får hyra hos dem eller inte =)

Praefatio
7/23/14, 6:20 PM
#4

Framför allt kan det vara bra att veta att de flesta hyresvärdar har en bestämd gräns för hur många störningsanmälningar man får få innan man blir vräkt. Jag bor hos en av Göteborgs största hyresvärdar och här är det tre anmälningar som gäller, sedan åker man ut.

AnnaFagerell
7/25/14, 8:19 AM
#5

För mig är det ingen konstig anmälan, finns det skällande hundar i lägenheten så finns det, oavsett om det finns hos andra, de har väl också fått klagomål på sig då. 

Som de skriver ovan så tar hyresägare ofta kontakt med varandra vid flytt. Detta är ju en säkerhet. Dels angående betalningar men även också för störande beteende. Helt normalt. 

Skällande hundar hör inte hemma i lägenheter.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[MikaelaR]
7/25/14, 2:34 PM
#6

Anna jag menade inte så, klart dem har rätt att anmäla men jag menar att dem som anmält mig har själv hundar som skäller väldigt mycket och jag tror inte dem fått en störningsanmälan för det.

Förresten så skäller alla hundar även om det är ofta eller extremt sällan så man får räkna med att höra något skall ibland om det finns en hund i en lägenhet i vår trappuppgång finns det flera som har hundar som sagt och alla hundarna skäller mina hundar skäller väldigt lite jämfört med deras. Men det har löst sig med störningsanmälan osv så denna tråd behöver inte diskuteras mer i…

Och varför det ens har skällts är mest pga jag har en valp som ensamhetstränats..

Annons:
AnnaFagerell
7/25/14, 2:38 PM
#7

#6 om dom har hundar som skäller så ska dom också få tillsägelse.  Oavsett om man har en valp eller ej så ska den inte skälla i bostadsområde som lägenheter. Det är  otroligt störande. Finns det sedan mkt hundar i en trapp så skälls det ju ännu mer. Tycker själv inte att hundar hör hemma i lägenheter och att folk har de alldeles för länge ensamma. Men det är en annan historia =)

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[MikaelaR]
7/25/14, 2:43 PM
#8

Anna, jag lämnar inte mina hundar ensamma däremot behöver dem ensamhetstränas så man kan till exempel gå till affären och handla osv om du vet vad ensamhetsträning är så kan hunden skälla lite i början det är för att den i fortsättningen ska vara helt tyst när man lämnar den och det är oftast ok för grannarna om man lämnar en lapp i trapphuset precis som när folk festar hela nätterna eller liknande många gånger är det andra hundar i trapphuset som skällt och så svarar våra hundar, jag tycker visst hundar kan vara i lägenheter väldigt många har inte möjlighet att bo på annat sätt och folk lämnar hundar ensamma länge även när dem bor på andra sätt än lägenhet.

AnnaFagerell
7/25/14, 3:37 PM
#9

#8 Jag gillar inte festnissar i lägenhet heller =)  vad jag menar är att jag tycker inte hundar hör hemma i lägenhet för ganska många har 8 timmars arbete och lämnar då hunden ensam i 9-10 timmar, vilket förvisso inte är okej i villa heller men då har man förhoppningsvis hundgård el dyl. Blev visst lite utanför ämnet.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[MikaelaR]
7/25/14, 3:41 PM
#10

Fast många hundar mår inte bra av att vara ensam i en hundgård hela dagarna! dem behöver sällskap så dem får ångest, man kan lämna sin hund på hunddagis om man jobbar eller finna andra lösningar oavsett var man bor…

AnnaFagerell
7/25/14, 3:43 PM
#11

#10 självklart! Men de kan iaf göra sina behov… sen får dessa enligt lag inte heller lämnas ensamma mer än 6 timmar

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: