Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 4530 ggr
VildaVittra
7/6/14, 8:16 PM

Strykjärn utan ånga?

Jag ska införskaffa mitt första strykjärn och undrar om det finns strykjärn utan ånga, eller blir det att leta på loppis för mig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Vixxen
7/6/14, 8:37 PM
#1

Du kan ju köpa ett med ångfunktion och bara stänga av ångan…

[Ztevo]
7/6/14, 8:44 PM
#2

Om man inte fyller på vatten, blir det ingen ånga.

VildaVittra
7/6/14, 8:50 PM
#3

Kruxet är att de gånger någon (kan ju aldrig vara jag) lyckats smälta en textil så fastnar det i hålen och är så enormt svårt att få bort. Därför vill jag ha en helt slät undersida.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Halvdansken
7/6/14, 8:53 PM
#4

Vad är det för textilier som smälter???

Hatar cancer och älskar vårlökar.

VildaVittra
7/6/14, 8:55 PM
#5

Sådana som har konstmaterial i sig. Förstår inte varför du blir så upprörd angående detta att du måste sätta flera frågetecken efter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Ztevo]
7/6/14, 9:00 PM
#6

Att tänka att, när strykjärnet är på tyg, skall det aldrig stå still. Och om paus behövs, ha förberedd viloplats för strykjärn.. Skulle det funka?..

Annons:
Vixxen
7/6/14, 9:02 PM
#7

Annars kan man helt enkelt låta bli att stryka! 😃

VildaVittra
7/6/14, 9:05 PM
#8

#7 Jag vill pressa tyger och sådant innan jag syr, i övrigt struntar jag i om saker är skrynkliga, de blir det ändå så fort jag sätter på mig dom. 

#6 Tyvärr har det inte hjälpt de gångerna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Ztevo]
7/6/14, 9:14 PM
#9

#8 Vad var orsaken till att förnuftiga tankar inte gav utdelning?

VildaVittra
7/6/14, 9:16 PM
#10

#9 Hur skulle förnuftiga tankar återställa ett tyg till osmält?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Ztevo]
7/6/14, 9:20 PM
#11

Behöver inte återställas om förnuftig,.. se #6.

VildaVittra
7/6/14, 9:23 PM
#12

#11 Tydligen behövs det trots att jag gjort som du skrev.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Ztevo]
7/6/14, 9:26 PM
#13

Ok. Då förstår jag ditt nick bättre! ;) (kanske)

Annons:
Halvdansken
7/6/14, 11:24 PM
#14

#5. Jisses, ursäkta min okorrekta svenska, men jag har aldrig hört om textilier som smälter. Har inte det med gradantalet att göra?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

VildaVittra
7/6/14, 11:36 PM
#15

#14 Ja, det har med gradantalet att göra, på begagnade textiler finns inte alltid instruktionslappen kvar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hesat
7/14/14, 3:00 PM
#16

Japp, det finns strykjärn utan ånga. De går under namnet Torrstrykjärn/Dry Iron.

Medarbetare - Halloween.ifokus

VildaVittra
7/14/14, 3:23 PM
#17

#16 Tack!! Nu hittar jag när jag har rätt sökterm.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Åsa S
7/15/14, 4:16 PM
#18

Fick lära mig att man använder pressduk i slöjden speciellt ifall det är ömtåligare material man ska stryka. Då ligger ju aldrig strykjärnet direkt mot det ömåligare materialet

Upp till toppen
Annons: