Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Teknik & Media

Strykjärn utan ånga?

2014-07-06 20:16 #0 av: VildaVittra

Jag ska införskaffa mitt första strykjärn och undrar om det finns strykjärn utan ånga, eller blir det att leta på loppis för mig?

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-07-06 20:37 #1 av: VoxBauers

Du kan ju köpa ett med ångfunktion och bara stänga av ångan...

www.voxbauers.weebly.com

www.cornishrex.se

Anmäl
2014-07-06 20:44 #2 av: [Ztevo]

Om man inte fyller på vatten, blir det ingen ånga.

Anmäl
2014-07-06 20:50 #3 av: VildaVittra

Kruxet är att de gånger någon (kan ju aldrig vara jag) lyckats smälta en textil så fastnar det i hålen och är så enormt svårt att få bort. Därför vill jag ha en helt slät undersida. 

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-07-06 20:53 #4 av: Halvdansken

Vad är det för textilier som smälter???

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2014-07-06 20:55 #5 av: VildaVittra

Sådana som har konstmaterial i sig. Förstår inte varför du blir så upprörd angående detta att du måste sätta flera frågetecken efter. 

Anmäl
2014-07-06 21:00 #6 av: [Ztevo]

Att tänka att, när strykjärnet är på tyg, skall det aldrig stå still.
Och om paus behövs, ha förberedd viloplats för strykjärn..

Skulle det funka?..

Anmäl
2014-07-06 21:02 #7 av: VoxBauers

Annars kan man helt enkelt låta bli att stryka! Skrattar

www.voxbauers.weebly.com

www.cornishrex.se

Anmäl
2014-07-06 21:05 #8 av: VildaVittra

#7 Jag vill pressa tyger och sådant innan jag syr, i övrigt struntar jag i om saker är skrynkliga, de blir det ändå så fort jag sätter på mig dom. 

#6 Tyvärr har det inte hjälpt de gångerna. 

Anmäl
2014-07-06 21:14 #9 av: [Ztevo]

#8 Vad var orsaken till att förnuftiga tankar inte gav utdelning?

Anmäl
2014-07-06 21:16 #10 av: VildaVittra

#9 Hur skulle förnuftiga tankar återställa ett tyg till osmält? 

Anmäl
2014-07-06 21:20 #11 av: [Ztevo]

Behöver inte återställas om förnuftig,.. se #6.

Anmäl
2014-07-06 21:23 #12 av: VildaVittra

#11 Tydligen behövs det trots att jag gjort som du skrev. 

Anmäl
2014-07-06 21:26 #13 av: [Ztevo]

Ok. Då förstår jag ditt nick bättre! ;)
(kanske)

Anmäl
2014-07-06 23:24 #14 av: Halvdansken

#5. Jisses, ursäkta min okorrekta svenska, men jag har aldrig hört om textilier som smälter. Har inte det med gradantalet att göra? 

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2014-07-06 23:36 #15 av: VildaVittra

#14 Ja, det har med gradantalet att göra, på begagnade textiler finns inte alltid instruktionslappen kvar. 

Anmäl
2014-07-14 15:00 #16 av: Hesat

Japp, det finns strykjärn utan ånga. De går under namnet Torrstrykjärn/Dry Iron.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Anmäl
2014-07-14 15:23 #17 av: VildaVittra

#16 Tack!! Nu hittar jag när jag har rätt sökterm. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.