Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 1717 ggr
moamedkaniner
2014-07-06 12:15

Hjälp! Rören under diskbänken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Plötsligt så lossnade detta… Hur går jag tillväga för att reparera? Skruva ner "låset" har jag provat. Känns som att den svarta gummi -ringen är i vägen! Tacksam för alla svar!

Allt gott!
/ Moa

Annons:
fossingen
2014-07-06 12:22
#1

Du behöver bara trycka det röret mot de andra röret och skruva åt. Gummiringen måste sitta åt då det tätar.


fossingen
2014-07-06 12:23
#2

Annars kan du skruva upp ringen (Där ditt pekfinger är på bilden) och trycka den sidan av röret in mot vänster och sen dra åt överdelen av röret och sen nederdelen.


fossingen
2014-07-06 12:23
#3

Annars kan du skruva upp ringen (Där ditt pekfinger är på bilden) och trycka den sidan av röret in mot vänster och sen dra åt överdelen av röret och sen nederdelen.


moamedkaniner
2014-07-06 12:27
#4

#1 Taaaaack !! Så den svarta ringen ska va "under" låset? Känns som jag inte kan skriva skruva över sen neråt

Allt gott!
/ Moa

fossingen
2014-07-06 12:29
#5

#4 Har för mig att gummiringen ska sitta där den är, i alla fall innanför låset pga tätning :)


moamedkaniner
2014-07-06 12:30
#6

#5 Hm, tog bort ringen och allt gick jättesmidigt att skruva ihop. Men förstår att ringen måste dit. Är det jag som är klen som inte kan få dit den med ring?

Allt gott!
/ Moa

Annons:
Halvdansken
2014-07-06 12:32
#7

Gummirngen är en packning som förhindrar att det läcker vatten. Så den är jätteviktig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

moamedkaniner
2014-07-06 12:35
#8

#7 Jo, Men förstår inte vart den ska sitta. Över låset? På övre röret eller i slutet av de övre eller röret eller om men kan kila dit der efter man skruvat alltså underifrån på de nedre röret ?? :)

Allt gott!
/ Moa

fossingen
2014-07-06 12:42
#9

#8 Har röret till höger om din hand på bilden en gummiring i öppningen av röret? Om den inte har det kan du sätta gummiringen (som syns på bilden) där i kanten och pressa åt röret och dra åt. Jag vet att det är tungt att pressa när vissa tätningsringar är på plats. (Jag brukar misslyckas med det ofta också).

Om det nu verkligen inte går (vet det är trögt och tungt som f*n.) har du prövat spola och se om det läcker utan?

Om det läcker får du nog annars ringa någon du känner. Så slipper du ringa någon rörmockare.

Oj, jag insåg nu att när jag förstorar din bild så vart den uppvänd. Så som jag förklarar efter din bild så är den som jag ser den på sidan (#0 bilden)


Halvdansken
2014-07-06 12:44
#10

Den ska sitta där den satt när rören lossnade. Du kan inte sätta dit den efteråt och det är meningen att de ska vara stramt, det är så att du inte får vattenskador under vasken.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
2014-07-06 12:50
#11

Håller med Fossingen, jag saknar också en packning på röret med gängorna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

fossingen
2014-07-06 14:29
#12

#10 Vi får hålla tummarna hon får det att funka :)

#11 Jo, haha, det gör vissa av rören här också, speciellt när jag själv fixar stock och ibland råkas någon tätning slängas i all goja  :D Så länge man har en tätning brukar det funkar :)


Upp till toppen
Annons: