Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2271 ggr
Dexterr
6/30/14, 10:58 PM

Sjunket vinglas

Fick 6 stk vinglas av min mamma som hon hade fått men aldrig använt, inte ens uttagna ur kartongen. Jag diskade dom för hand i kallt vatten som de stod o torkade dom. Sen fick de gå in i ett skåp med glasdörrar. Där inne stod de ett tag tills vi skulle flytta skåpet o ja la in de i ett annat mörkt skåp i köket. De är alltså aldrig använda. De har stått där inne kanske en månad nu.
När jag tog ut dom för några dagar sen så har ett glas sjunkit o stammen som egentligen ska vara smal är väldigt tjock upp till och glaset är mkt lägre än alla andra.

Hur kommer de sig? Vad har hänt?

Annons:
Honestyisdead
6/30/14, 11:16 PM
#1

Förstår inte riktigt.  Har det sjunkigt eller blivit längre?

Och stammen. Menar du foten?

Dexterr
6/30/14, 11:17 PM
#2

#1 Står att glaset är mycket lägre än de andra. Det har alltså sjunkit.

Honestyisdead
6/30/14, 11:20 PM
#3

Haha,  förlåt :) Läser på mobil och förstorar tydligen inte texten tillräckligt. 

Det låter väldigt märkligt eftersom dom inte utsatts för något. Har själv aldrig varitmed om det. HHoppas någon kan ge svar !

Dexterr
6/30/14, 11:21 PM
#4

Ingen fara =).

Honestyisdead
6/30/14, 11:27 PM
#5

:)

Maria
7/1/14, 9:13 AM
#6

Det låter verkligen som ett mysterium.

Är det fina handblåsta glas så kan ju de ha varit lite ojämna från början. Det är det enda jag kan tänka mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Thiah]
7/1/14, 7:48 PM
#7

Glas är väl aldrig statiskt utan rör sig fast det går extremt långsamt. Hos ditt glas verkar ju nått hänt snabbt, vore intressant om någon kan svara p vad som exakt har hänt.

Dexterr
7/1/14, 8:06 PM
#8

Kan ta bild o visa hur det ser ut =). 
Tycker det är helt konstigt att de har hänt! Helt oanvänt glas..

Gasoline
7/2/14, 1:02 PM
#9

Konstigt men väldigt intressant :-)

kattöga
7/6/14, 12:41 PM
#10

Ja, väldigt intressant! Kanske kan du få svar om du ställer frågan inne på glaskonst.ifokus.se?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

sisela
7/11/14, 10:39 AM
#11

Mest troligt är att det var så innan men att du inte såg det då. Glas kan inte ändra form i skåpet.

Upp till toppen
Annons: