Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Inredning och design

Sjunket vinglas

2014-06-30 22:58 #0 av: Dexterr

Fick 6 stk vinglas av min mamma som hon hade fått men aldrig använt, inte ens uttagna ur kartongen. Jag diskade dom för hand i kallt vatten som de stod o torkade dom. Sen fick de gå in i ett skåp med glasdörrar. Där inne stod de ett tag tills vi skulle flytta skåpet o ja la in de i ett annat mörkt skåp i köket. De är alltså aldrig använda. De har stått där inne kanske en månad nu.
När jag tog ut dom för några dagar sen så har ett glas sjunkit o stammen som egentligen ska vara smal är väldigt tjock upp till och glaset är mkt lägre än alla andra.

Hur kommer de sig? Vad har hänt?

Hemsida: Nivinas kaniner

Anmäl
2014-06-30 23:16 #1 av: Hera

Förstår inte riktigt.  Har det sjunkigt eller blivit längre?

Och stammen. Menar du foten? 

Anmäl
2014-06-30 23:17 #2 av: Dexterr

#1 Står att glaset är mycket lägre än de andra. Det har alltså sjunkit.

Anmäl
2014-06-30 23:20 #3 av: Hera

Haha,  förlåt :) Läser på mobil och förstorar tydligen inte texten tillräckligt. 

Det låter väldigt märkligt eftersom dom inte utsatts för något. Har själv aldrig varitmed om det. HHoppas någon kan ge svar !

Anmäl
2014-06-30 23:21 #4 av: Dexterr

Ingen fara =). 

Anmäl
2014-06-30 23:27 #5 av: Hera

:)

Anmäl
2014-07-01 09:13 #6 av: Maria

Det låter verkligen som ett mysterium.

Är det fina handblåsta glas så kan ju de ha varit lite ojämna från början. Det är det enda jag kan tänka mig.

/Maria

Anmäl
2014-07-01 19:48 #7 av: Thiah

Glas är väl aldrig statiskt utan rör sig fast det går extremt långsamt. Hos ditt glas verkar ju nått hänt snabbt, vore intressant om någon kan svara p vad som exakt har hänt.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2014-07-01 20:06 #8 av: Dexterr

Kan ta bild o visa hur det ser ut =). 
Tycker det är helt konstigt att de har hänt! Helt oanvänt glas..

Anmäl
2014-07-02 13:02 #9 av: Gasoline

Konstigt men väldigt intressant :-)

Anmäl
2014-07-06 12:41 #10 av: kattöga

Ja, väldigt intressant! Kanske kan du få svar om du ställer frågan inne på glaskonst.ifokus.se?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.