Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Bygga & Renovera

Färg i tvättstuga

2014-06-23 19:53 #0 av: Dexterr

I vår tvättstuga så är det "betong" väggar, tror jag, de är iallafall målade (ingen tapet under). Väggar och tak är orange och jag vill ha vitt där inne. Behöver man ngn speciell färg? Eller kan jag använda samma färg som jag hade till vardagsrummet?

Anmäl
2014-06-23 19:58 #1 av: VildaVittra

Det beror på vilken typ av färg det är målat med tidigare.

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-06-23 20:01 #2 av: Dexterr

#1 Varför spelar de ngn roll? Jag har tyvärr ingen aning om vilken färg de förra ägarna använde.

Anmäl
2014-06-23 20:03 #3 av: VildaVittra

För att om det är en fet färg så fastnar inte en torr färg ovanpå. 

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-06-24 00:07 #4 av: Halvdansken

Fet o torr färg? Menar du vatten eller oljebaserad?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2014-06-24 00:14 #5 av: VildaVittra

#4 Nja, det finns olika halter av olja i färg också, samt så påverkar pigmentet. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.