Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2030 ggr
michellepetersson95
6/18/14, 8:21 PM

Möblering/Inrednings tips?

Hejsan! Jag hade behövt tips om möblering och inredning på rummet. Hade det vart något man kunnat få här? :) Mvh michelle

Annons:
Halvdansken
6/19/14, 5:52 PM
#1

Vilket rum?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

michellepetersson95
6/19/14, 8:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mitt sovrum. Detta är väl inte de bästa bilderna men.. Är många stora möbler och litet rum.. Tips på andra möbler/möblering är välkommna! Vill gära att det ska ge en avslappnande känlsa. Skänken som min tv står på är tillfällig. Använder ej båda sängborden, så de ena går oxå att ta bort så man kan ha annan möblering :)

Maria
6/20/14, 9:08 AM
#3

Det är väldigt svårt att få en överblick över rummet trots bilderna.

Var är dörren respektive fönstret?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bjallstal
6/20/14, 2:35 PM
#4

Jag hade börjat med att ta bort ena sängbordet och skjutit in sängen till väggen för att få mer utrymme.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

michellepetersson95
6/20/14, 5:21 PM
#5

Fönstret ser man när man kollar på skänken tvn står på ;) Och man ser dörren på den bilden oxå. Bilden (den i mitten längst till höger) så ser man dörren. Och på bilden som är längst ner så ser man en liten bit av dörren (står på glänt) i hörnet längst ner till vänster :)

VildaVittra
6/20/14, 7:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nu vet jag inte hur det ser ut med mått, men om det fanns utrymme för att ha sängen på andra ledden, så skulle jag vrida sängen och ha den finaste möbeln i hela rummet (dvs skänken) i fotändan med teven på. 

Jag skulle ta bort sängramen och byta ut sängborden då de bara ser överdimensionerade ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
michellepetersson95
6/20/14, 8:40 PM
#7

Ungefär så du ritat bilden hade jag det innan :) dock är det ju så att min andra vägg måttar precis sängramen + 1 sängbord. (Sängramen är 140+ 50-55cm på bordet) Skänken hade jag där buren står nu. Dock är buren flyttad. Den står på samma sätt som skänken gör. Det är dock inte en mm mellan dom! Var ju så att vi renoverade här hemma rätt nyligen. Innan renoveringen så hade jag min säng vid fönstret.( hade kvar det så ett litet tag efter mina nya tapeter kom upp) Trivdes jättebra och skänken med tvn stod vid fondväggen. Hade sen en lampa bakom tvn så det gav liten mer oas känsla och mer uppmärksamhet till just den väggen. Har möblerat om rummet 4 gånger sedan renoveringen. Den andra gången så hade jag sängen i högerhörnan med huvudet mot fondväggen och små spotlights under mönstret på fondväggen. Och bytte möblering då jag köpte sängborden. Funderar på o köpa ett vägg fäste till tvn och ha en liten ikea lack hylla under, men möblerar stup i kvarten. Oxå därför inga nya hål till tavlor dykit upp än.. heheh ;)

Upp till toppen
Annons: