Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2489 ggr
Bjallstal
2014-06-02 19:51

Stora plädar

Någon som vet om det överhuvudtaget finns plädar/filtar som är större än 130x170? Tycker jag letat som en galning med hittar inga alls :(

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
VildaVittra
2014-06-02 19:57
#1

Vilket material och vilket storlek är du ute efter?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bjallstal
2014-06-02 20:04
#2

Det mesta som inte är fleece eller som kliar/sticks. Har inga direkta begränsningar men funderade lite på att köpa ett överkast till enkelsäng och ha i soffan, är reumatiker och fryser lätt. Men det är liiite stort. Någonstans där emellan borde bli bra.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

VildaVittra
2014-06-02 20:28
#3

Kan du sy, så kan du ju faktiskt köpa metervara och anpassa storleken. De brukar ligga runt 150 i bredd, men det finns smalare. Det finns stickad metervara som kanske passar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bjallstal
2014-06-02 20:32
#4

Mormor är duktig på att sy i alla fall, pappa med för den delen ;) Vart hittar man det! Trodde inte ens att det fanns :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

VildaVittra
2014-06-02 20:35
#5

#4 På välsorterade syaffärer finns det (som Sundbybergs tygaffär, vet inte var du bor), ska googla och se om jag hittar på nätet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bjallstal
2014-06-02 20:42
#6

Bor i västra Skåne, har ingen aning om vad det finns för tygaffärer här :/

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Bjallstal
2014-06-02 21:01
#8

Du är väl en pärla!

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Stephanie
2014-06-04 21:13
#9

Jag fick en filt i juklapp som heter Kanguru. Den är visserligen bara 150cm bred, men däremot 240cm lång, och har dessutom ärmar på den. Den är det mysigaste jag har haft! Dock är den i fleece står det, men jag tycker inte alls att den känns som vanliga fleecefiltar, den är mycket mycket mjukare och lenare än så! 

Även om den inte passar dig, så kanske du får någon idé 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Halvdansken
2014-06-05 14:44
#10

Köp två och sy samman dem.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Evelina!
2014-06-11 18:45
#11

Har en bomullspläd från Gant som är ca 200x150 cm. Passar perfekt i påslakanet och är sval och skön nu när det är så varmt ute. Köptes på NK i Sthlm.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Upp till toppen
Annons: