Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 4107 ggr
[Konstig]
5/21/14, 12:47 PM

Dofter.

Jag undrar vad man kan göra för att det ska lukta gott i lägenheten finns det typ doftpåsar och liknande? jag har inte sett så mycket ni får gärna länka! eller berätta vart man kan köpa!

Annons:
wingren
5/21/14, 12:51 PM
#1

Eteriska oljor finns med, häller i en särskild ljuslykta ihop med vatten och tänder ett stearinljus under :)

Jalking
5/21/14, 9:52 PM
#2

Ställ en kruka basilika på köksbordet!

wingren
5/21/14, 11:20 PM
#3

Eller citronmeliss!

lacomte
5/23/14, 1:34 AM
#4

En liten kopp med ättika så försvinner dom obehagliga dofterna på någon dag. Men ha inte det framme föelänga då finns risken att det luktar ättika sen :).

Jag ska göra mitt bästa för att vara en snäll och skötsam töss....Förlägen

Bjallstal
5/25/14, 11:28 PM
#5

Doftljus kör jag på :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Halvdansken
5/26/14, 12:46 AM
#6

Lavendel.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
[Konstig]
5/26/14, 6:34 AM
#7

Luktar doftljus i en hel lägenhet?

Bjallstal
5/26/14, 8:19 AM
#8

Mina gör, har yankee candle, i lättare dofter och de luktar i hela lägenheten

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Zandrama
5/26/14, 10:49 AM
#9

Jag kör med doftljus från Partylite.

Helt gudomliga dofter och de håller väldigt länge :)

//Belinda aka Zandrama

Maria
5/26/14, 2:12 PM
#10

Rökelse kanske? Det finns i många doftvarianter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gasoline
5/28/14, 8:30 PM
#11

Stryk på lite utspädd sköljmedel eller någon form av flytande doftessens på ytor som brukar bli varma (förutsatt att dom tål det), tex element eller fönsterbrädan ovanför elementet. Trist nog i detta fall så är det ju sommar så jag misstänker att dom inte är på?

mayolica
5/28/14, 10:28 PM
#12

Öppna fönstren och vädra och se till att få bort det som luktar👍

~ mayolica ~

[Konstig]
5/29/14, 10:40 AM
#13

Har nästan alltid fönstren öppna vet inte varför ni tror det luktar illa eller något det luktar inte illa jag vill bara ha en doft i lägenheten ibland för skojs skull typ eller för att se om den doften är något jag kommer gilla: Tillexempel doftljus eller doftpåsar.. ville ha tips om vart man kan köpa liknande eller sånt

Annons:
mayolica
5/29/14, 12:51 PM
#14

#13  Du frågade om tips för att få det att lukta gott i lägenheten. Håller man då borta allt som luktar och ser till att få in frisk luft i lägenheten så luktar det gott. 😉

~ mayolica ~

[Konstig]
5/29/14, 1:41 PM
#15

#14 Jag tycker inte det luktar gott då utan neutralt jag ville få det att lukta gott

Maria
5/29/14, 1:43 PM
#16

Bodyshop har små ljuslyktor man häller i vatten på toppen i ett "fat" och droppar olika oljor med olika doft i. Man eldar med vanligt värmeljus och jag älskar deras vaniljdoft.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mayolica
5/29/14, 3:40 PM
#17

# 15 Och jag mår bäst när det bara luktar frisk luft och är fritt från alla störande doftföroreningar 👍

~ mayolica ~

[Konstig]
5/29/14, 3:44 PM
#18

#17 Ja men nu undrade jag ju inte över dig utan jag undrade över tillsatt god doft i lägenheten och om jag var otydlig över det i mitt första inlägg har jag iallafall sagt det nu. Jag har ofta fönstret öppet och uppskattar frisk luft, sällan jag använder doftpåsar eller liknande men vill pröva har ett doftljus me lavendel nu och det luktar trevligt.

mayolica
5/29/14, 4:08 PM
#19

#18 Men men du har ju fått massor av tips på olika doftföroreningar,så haka då inte upp dej på tips du inte tycker passar dej och dina behov. Fokusera på dom tipsen du tycker kan vara något för dej istället, och bara strunta i tips du inte gillar.🎈

~ mayolica ~

[Konstig]
5/29/14, 4:19 PM
#20

#19 Jag har fått tips ja och dem tipsen var bra jag har inte direkt hakat upp mig specifikt på dig 😉

Annons:
mayolica
5/29/14, 4:42 PM
#21

# 20 Så bra😉

~ mayolica ~

[Konstig]
5/29/14, 8:15 PM
#22

detsamma🤪

citytjejen
5/30/14, 4:11 PM
#23

Jag älskar doftpåsar som t.ex Durance har, man kan ha dem framme och även bland sina kläder. Goda dofter och de håller nåt år innan doften avtar 🙂http://www.amorina.se/doftpaasar-c71.html

/Christina

Lilolizeit
6/8/14, 6:39 AM
#24

Jag har rökelser och doftljus. Båda i ganska milda dofter, så det inte blir för starkt. Lavendelpåsar har jag i sovrummet, har även några eteriska oljor. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Praefatio
6/29/14, 2:31 PM
#25

Jag har doftlykta och ett gäng olika eteriska oljor till, tycker extra mycket om citrongräsoljan som doftar rent och mjukt. Avskyr doftljus, tycker nästan alltid att de luktar på tok för starkt!

[peter54]
6/29/14, 2:50 PM
#26

Jag bara avskyr doftljus, men min fru älskar dem. Jag tycker att de luktar opiumhåla hela bunten och luften inomhus blir definitivt inte fräsch, snarare tung och däven.

Jag röstar absolut för naturliga doftförbättrare av de slag som redan nämnts här, citronmeliss eller basilika. Även ljusa krukväxter av större storlek gör mycket för luften inomhus, exempelvis stora rosengeranium.

Halvdansken
6/29/14, 3:40 PM
#27

Håller helt med #25 +26. Doftljus och rökelse stinker närmast, och det går inte att få bort igen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: