Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 1822 ggr
[Älskamig]
2014-05-19 08:41

Tvättmaskinen läcker..?

Hej, 

Min hyresvärd är på semester, så kan inte ringa och prata med honom. Men i alla fall… 

När jag höll på att tvätta senaste gången, skulle jag in i tvättstugan och kolla om hur lång tid det var kvar på tvättmaskinen. Det var väl drygt 15 minuter kvar, och då märkte jag att det var helt blött på hela golvet.. Stoppade tvättmaskinen och tog ut all tvätt, som inte ens var centrifiguerad.. Det var helt dyngsurt överallt. 😕

Måste tvätta igen, men vågar inte tvätta om det ska bli ett helt vattenbad! Kläderna jag torkade förra gången var så blöta, trots att jag vred ur det mesta vattnet av dem, att det tog 2½ dag för att det skulle bli torkat. (Hängde även ute en stund) .. 

Det är ett rör som inte är täppt har jag sett, så det gör att vattnet spolas ut.. 

Vet inte vad jag gör för fel. För ingen annan som verkar ha märkt av samma sak. Alla andra tvättar utan problem.

Annons:
Maria
2014-05-19 08:45
#1

Finns det ingen annan än just hyresvärden att kontakta vid fel? Ni verkar ju vara flera hyresgäster.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Älskamig]
2014-05-19 08:55
#2

#1: Nej.. Alltså "lägenheten" jag bor i, ligger i en villabostad, och ovanpå bor hyresvärden. Men han är iväg på semester, så kan inte nå honom. Det är jag, hyresvärden och en annan som bor i detta hus, dock tror jag inte att "en annan" tvättar så ofta. Har bara sett honom göra det någon gång innan, men han eller hyresvärden verkar inte ha dykt på det problemet jag dök på när jag tvättade förra gången (har hänt mig två gånger)

KimE
2014-05-19 08:58
#3

För mycket eller för lite kläder i maskinen? Kläder fast i luckan så den ite tätar?

[Älskamig]
2014-05-19 09:00
#4

#3: Allt vatten kommer ifrån ett rör vid tvättmaskinen.

KimE
2014-05-19 09:05
#5

Vänta tills värden fixat det då, stäng av vattnet tills dess.

[Älskamig]
2014-05-19 09:10
#6

#5: Han reste igår kväll och ska vara iväg i en vecka. Kom själv inte hem för ens igår eftermiddag, från att ha varit hos föräldrarna. 

Ska prata med honom när han är tilblaka, men behöver ju tvätta innan dess.. 🤫

Annons:
Upp till toppen
Annons: