Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 1995 ggr
[Spaceships]
5/12/14, 2:27 PM

Problem med spilld färg på golv.

Hejsan.

Vid ett missöde tidigare så spilldes det färg på golvet i min hyresrätt. Vi försökte få bort det direkt, men det gick inte riktigt. Så var vi osäkra på vilka medel vi skulle kunna använda, då det antagligen är linoleumgolv.

Nu är saken den att jag ska flytta ifrån min hyresrätt. Fläcken sitter envist kvar i golvet - och skulle gärna på något vis fixa detta innan man flyttar, så man slipper betala massor av extra. Men tror fläcken kom till förra sommaren, och har inte fått bort den sedan dess (!)

Googlade runt efter massor av tips och läste mig fram när det skedde, men inget fungerade. Så tänkte kolla om någon hade något tips eller tricks som man missat..

Är det kört tror ni? Måste man fixa helt nytt golv?

Annons:
Leon1973
5/12/14, 2:30 PM
#1

Har suttit i så länge så tror jag det är kört. Linoleum har en tendens att suga åt sig vätskor som ligger på länge.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Imasy
5/12/14, 2:31 PM
#2

Jag har försiktigt skrapat bort målarfärg med kniv, på både plast, parkett och klickgolv.

Jag sullar helt enkelt för mycket 😃

[Spaceships]
5/12/14, 2:33 PM
#3

1#
Jag misstänkte att det var så. För hur vi än gjorde när färgen just var spilld, hjälpte det inte riktigt.

-

Vart bör man vända sig om man själv ska anställa någon som kan fixa golvet? Dum fråga kanske, men har inte full koll. Jag misstänker att det blir billigare att anställa någon själv än att hyresvärden debiterar mig för skadan, eller?

[Spaceships]
5/12/14, 2:34 PM
#4

2#

Ja, jag har försökt lite med detta också. :) Men var omöjligt att undvika repor, för tog man det försiktigt lossnade inte färgen - och tog man i lossnade färgen och det blev repigt, hehe.

Lätt hänt att sulla ibland, ja. :)

Imasy
5/12/14, 2:44 PM
#5

Ibland har färgen lossnat lite lättare om jag har gnuggat in den med yes-vatten ;)

[Spaceships]
5/12/14, 3:22 PM
#6

5#

Jag ska nog testa det senare idag då! Om det kanske blir LITE bättre i alla fall. För ibland ska man väl ha tur också. :) Tack för tipset!

Annons:
Tant Grön
5/15/14, 12:27 AM
#7

Om det är linoleum så kan du försöka slipa med stålull efter att du fått bort färgen. Sedan polera med golvvax.

[Spaceships]
5/15/14, 11:28 AM
#8

#7 Jo, är säker på att det är linoleum nu så. :) Tack för alla tips. Uppskattas. Vore skönt om man fick bort det utan att behöva betala någon dyra pengar för att göra det.

Upp till toppen
Annons: