Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2252 ggr
mariatingsund
2014-05-07 10:52

liten ugn

Hej alla, det var längesen. Jag har en till vitvarafråga. Vet ni om det finns ugn i litet format? Jag efterlyser en vanlig ugn i mikrougn-storlek, dvs som även kan byggas in i överskåp (35 cm djup). Vi är bara två och har en stor ugn som tar typ 20 minuter att värma upp. När man som vi två, använder ugn ofta för liten mängd mat, hade varit ekonomiskt och miljövänligt att kunna göra det i en minimalisk ugn med liten förbrukning. Mikro har vi, den har grill funktion, men det duger inte till annat. Varför frågar jag här? För om någon av er har en sådan, kan recensera också.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Niklas
2014-05-07 10:57
#1

Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

mariatingsund
2014-05-07 15:49
#2

Tack Niklas, ja, Conrad tänkte jag inte på . Såg att de hade på Rusta, men av någon anledning tror jag inte det är värt ens 500 Kr. Bänktyp är OK, fast man får se upp med utvarmluft. Och så får jag kolla upp djupet så det inte sticker ut för mycket. Egentligen skulle jag haft en ordentlig ugn med varmluft och kombinerad mikrougn i mikro strl, med riktiga element och inte bara några stavar som i dessa finns, men jag får väl se vad det blir.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Halvdansken
2014-05-07 16:36
#3

Det finns ju spisar med 2 ugnar, där den ena är mindre. Om det tar 20 minuter att värma upp, så är det nog dags att köpa en ny spis, den verkar lite trött.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

mariatingsund
2014-05-12 08:40
#4

Men nu har vi en ny gasspis från Ikea med en jätteugn, som vi inte tänkte slänga bara för det. Och den kommer väl till pass när man gör stort eller mycket. Men som alternativ hade det varit bra med en liten snabbugn för en liten paj eller liten gratäng. Mina funderingar går mest ut på att dessa bordsvarianter är inte isolerade, luckorna är inte ens täta, så de bli genomheta vid användning. Någon som har sådan småugn, vad gör ni, hur gör ni, vilken modell har ni?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Upp till toppen
Annons: