Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

Bygga & Renovera Ekonomi & juridik Inredning och design Sommar & Sol och allt annat Teknik & Media Växter & Trädgård
Inredning och design

Hur förvarar ni ert sköljdmedel & tvättmedel?

2014-05-05 06:11 #0 av: [Älskamig]

En rätt så rolig fråga, 

Hur förvarar ni ert sköljmedel & tvättmedel? I de tråkiga plastflaskorna man får sköljmedlet i? Eller kartongen med tvättmedel i? 

Jag själv förvarar mitt sköljmedel i en stor glasflaska, köpt på IKEA. Har "gammeldags" här hemma.. Funderar dock på vad jag ska förvara mitt 1 kg tvättmedel i. :P

Anmäl
2014-05-05 09:51 #1 av: Åsa S

Jag har en snickrad trälåda som är vitmålad på tvättmaskinen som jag ställer alla mina tvättmedel, sköljmedel, rengöringsmedel i etc. jag häller inte över dem i annat, det finns alltid risk för förväxlingar ifall man är fler än en som tvättar ifall man inte har medel i orginalförpackningar.

Anmäl
2014-05-05 17:34 #2 av: Halvdansken

I ett städskåp i originalförpackningen. Gäller bara tvättmedlet, andvänder inte sköljmedel.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2014-05-06 09:45 #3 av: oh-la

i skåpet ovanför tvättmaskinen i sina originalförpackningar :) blir lite tvätt och sköljmedel, så hade jag haft uppe det på bänken hade jag knappt haft yta att vika tvätt på :P har klurat på om man skulle köpa något annat, men jag känner att det bara är onödigt för oss :P

Anmäl
2014-05-06 10:58 #4 av: Thiah

Jag har två svarta plast/glas burkar med skruvlock för tvättpulver och vanish pulver. Fyller på burkarna från orginialförpackningarna (som är gömda i förrådet) när de tar slut. Sköljmedlet har jag i en apotekarflaska med lock. 

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2014-05-06 13:38 #5 av: Tilde

Vi har också sådant i originalförpackningen i hyllskåpet ovanför maskinerna. Hade varit kul med söta burkar och grejer, men det mesta av tvättmedlet är i flytande form, så det hade inte varit så praktiskt.

♥ Tilde

Anmäl
2014-05-07 08:43 #6 av: tk1971

I originalförpackningarna som jag har stående i ett skåp bredvid tvättmaskinen.

Sajtvärdar: iFokus vore ingenting utan dess medlemmar. Tänk på det.

Anmäl