Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 3170 ggr
_Fisken
4/27/14, 8:42 PM

Hjääälp! Vilket soffbord???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en kraftig och rejäl soffa. Se bild. Sen ska jag försöka skaffa ett soffbord som matchar. Då står jag där! Ska det vara runt? Ska det vara mörkt (som soffan) eller vit som motstående bokhylla är. Bokhyllan har vitglansiga luckor och björkfärgade stommar. Bokyllan upplevs "kubisk". Även fusk-öppna spisen som ni ser. Jag lutar åt ett runt bord….har jag rätt?

Jag skickar med en länk till Googles bildsök och med sök på soffbord.
Hjälp mig gärna välja bord. Sen har jag ju inte hur mkt stålar som helst. Och kanske inte vill ha alltför futuristiska möbler. Det är ok med IKEA, MIO etc.

Bild- och soffsök: Klicka här.

Annons:
VildaVittra
4/27/14, 10:28 PM
#1

Definitivt inte ett fyrkantigt/rektangulärt bord, det ser jättekonstigt ut när det står intryckt i soffans mellanrum. Och då soffan är så fyrkantig skulle jag bryta av med något oregelbundet, sedan ta ett organiskt material som exempelvis björken.

Exempelvis

http://folkhemmet.com/orust-soffbord-90-cm-bjork-vitpigment.html

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

_Fisken
4/28/14, 6:18 AM
#2

Tack. Då är det bekräftat att det inte ska vara fyrkantigt. Björk knyter an mot bokhyllan. 

Förslaget var inte dumt.

Gasoline
4/28/14, 8:10 PM
#3

Håller med vildavittra om formen på bordet. Färg kan du nog välja vilken som helst, bara det är utav ljusare nyans :-)

_Fisken
4/28/14, 10:23 PM
#4

Tack. Ja, jag kanske tycker vitt kan bli lite…tjatigt….men som jag sade så består bokhhyllans stommar av ljus björk. Kanske ett "icke-kvadratiskt" bord i björk/ljust träslag skulle göra susen. Vildvittras förslag är inte helt fel faktiskt. Jag har haft ett öga till den förut…..

En fråga kommer upp. Ska man ha underhylla? Det finns ju risk att den blir full i "bråte". Kanske bra att inte ha hylla. Jag har en kompis som flyttade ut soffan 1.5 dm ut från väggen och där bakom hade han ett stort fack för kablar och laptops. I där kan man ha eluttag etc.

Gjorde en smalare sökning med Google så den letar rätt på bord som "liknar" det som VV lade som förslag. Här!
Men jag måste säga att jag gillar VV:s förslag. 

Tack igen för tipsen.

VildaVittra
4/28/14, 10:31 PM
#5

Risken med en underhylla är att det ser för "tungt" ut, då soffan är ganska tung så behövs nog något "lätt".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

_Fisken
4/28/14, 10:41 PM
#6

Sant. Dessutom får man inte in benen under bordet!

(Kollar Blocket just nu ifall att. FY TUSAN va många soffbord det finns!!! Vikken omsättning!)

Annons:
_Fisken
4/29/14, 4:18 PM
#8

Det där med rotting var lite häftigt. Det ger natur över det hela. Bra idé.

Upp till toppen
Annons: