Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 4088 ggr
_Fisken
2014-03-31 22:49

Inredning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk om jag ändå fick hjälp med att inreda vardagsrummet!! Det finns stor soffa, stor tom bokylla, fusköppenspis, felaktigt soffbord. Men sen inget mer. Inga prydnassaker, inga blommor….nada. 

Var börjar man? Suck…  :-(

Annons:
[Forest]
2014-03-31 22:55
#1

börja med fönsterna vill jag säga, gardiner o blommor/växter sen matta o kuddar. Prydnadssaker som jag gillar är lyktor samt att man kan ha lite ramar med kort eller fint motiv eller göra något eget som sätta ett löv eller en fjäder (finns massor som man kan hitta på) Jag köper prydnadssaker ofta på loppisar då jag hittar lite mer vad inte alla andra har, jag köper även lampfötter med fula skärmar som jag skalar av o gör egna skärmar (googla för få mer tips om detta göra egen lampskärm) 

Det är mina tips jag tycker fina fönster gör massor med ett rum men andra kanske tycker en matta o tavlor gör mer för ett rum 😃

[Tilde]
2014-04-01 10:10
#2

Det beror ju på! Ser du något snyggt ute så köp med det, spelar ingen roll vad man börjar med. 😃 Jag hade satsat på blommor i söta krukor, ljus (eventuellt andra smådetaljer) kuddar och tavlor mest. Hatar allt för mycket krimskrams.

Lill-Kisse
2014-04-01 12:21
#3

Du har väl en eller ett par favoritfärger? 
Satsa på stor golvmatta, gardiner och soffkuddar i en av dessa färger. Lägg till bordduk, fruktfat, blomkrukor och annat smått i den andra favoritfärgen. Några krukväxter dessutom blir hemtrevligt.

_Fisken
2014-04-01 19:07
#4

Tack för tipsen! Fönstret och blommor. Det gillar jag. Jag har svårt för tunga, mörka gardiner. Jag vill släppa in ljuset.  Antingen en kappa upptill eller mkt tunna, lätta ljusa gardiner från tak till golv som täcker hela kortsidan av rummet (hela kortsidan är fönster+altandörr).

Sen triggade jag på kuddar. Det tycker ni är viktigt. De ska matcha. Vad? Ja, jag har en stor U-formad ljusbrun soffa av tyg. Den ska fyllas.

Jag håller också med damen som inte vill ha för mkt krimskrams. Jag tror foton på barnen och sen lite böcker. Givetvis några ljus och gärna en lampa på den låga bänken på fotot.

[Forest]
2014-04-03 22:26
#5

4 gillar du gladare färger så tycker jag inte man behöver se dom återkommande där o här. Har du ljus soffa så passar alla färger vill passa på o göra lite reklam för ÖoB har ganska många kuddar för 49 kr nu denna vecka bara en bråkdel vad som synds i bladet på bild  :)

_Fisken
2014-04-03 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Perfa! ÖoB har jag i stan. Ska åka dit imorgon. Priset är lockande. 

Har hört någon regler om färger och det är att det ska max finnas 3 stycken i rummet? Jag vill gärna ha jordfärger (grönt, brunt) men vill också ha rött med….gärna ngt ljusare vinrött.

Här har jag lagt in en bild på min andra tomma del av vardagsrummet. Brunt tycks jag inte komma ifrån och vill inte det heller.

Annons:
Lill-Kisse
2014-04-03 23:04
#7

#6 Trevligt! Jag är också en sån där "jord"-människa. Naturfärger ska det vara. Utöver brunt och grönt har jag gult. Föredrar du rött, så lovar jag att det blir snyggt också.

_Fisken
2014-04-03 23:13
#8

Gult är mkt intressant färg tillsammans med jordfärger. Gärna en ljusare gul.

_Fisken
2014-04-14 16:33
#9

Är så sugen på att ställa nåt vinrött till höger på bokhyllan, under skåpet! Har använt mig av Google Bildsök…. klicka här för förslag.

[Forest]
2014-04-14 20:46
#10

9 mitt tips är åk till återvinning eller loppis där brukar jag hitta fina vaser/skålar i glas i flera färger även röda.

_Fisken
2014-04-14 20:48
#11

Ja, jag måste börja leta. Vissa av de där grejerna på sidan kostade 4000-5000kr per styck. HA HA HA. Jag har en massa "återbruk" runt om. Ska bli kul.

[Forest]
2014-04-14 20:59
#12

10 Jag har en syster som älskar rött så jag brukar fynda lite till henne när jag hittar något fint jag har hittat diverse fina vaser,skålar,glaslampa från fina glasbruk för under 100 kr/st 😉

_Fisken
2014-06-01 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Så här blev det runt soffan.

Annons:
_Fisken
2014-06-01 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Bokhyllan.

_Fisken
2014-06-01 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Vänstra delen av bokhyllan. (Ska ha foton av barnen på bänken senare)

[Forest]
2014-06-01 19:24
#16

Jätte fint vart det :) Tycker du valde fint med rött det lyser upp fint med det vita och dom gröna växterna. 👍

Bjallstal
2014-06-01 19:26
#17

Fint! Älskar att det är simpelt men ändå känns ombonat och husligt på sista bilden!

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

_Fisken
2014-06-01 19:28
#18

Tack. Ja, jag blev nöjd. Allt du ser är mer eller mindre loppisfynd. Lampan var nog den dyraste från IKEA.
Fotona på barnen ska ha släta enkla högglans vita ramar. Relativt bred ram. De finns på Clas Ohlson har jag hört.

Upp till toppen
Annons: