Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2121 ggr
[tk1971]
2014-03-29 08:43

Kemtvätt av matta

Hunden har spytt på stora vardagsrumsmattan. En sån där med lugg, ni vet. Hur mycket kan man räkna med att en kemtvätt kostar? Det är en hyfsat billig Ikeamatta och det är ju liksom ingen idé att lämna in den på tvätt om det kostar lika mycket som en ny matta…

Annons:
DesK
2014-03-29 08:46
#1

Jag fick pris på ca 150 kr /kvm i Göteborg

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

kickboard
2014-03-29 18:10
#2

Torka bort det värsta och vänta tills det blir torrt och soligt ute, så kan du tvätta fläcken själv med såpa och borste i badrummet.  Skölj ordentligt och häng ut mattan på balkongen eller ute på gården om ni har hus.  Man kan borsta luggen med en torr borste när mattan torkat, så syns det inte att du har tvättat fläcken.

Brukar tvätta mina mattor på försommaren med högtryckstvätt på garagegolvet och sedan hänger jag dem luftigt utomhus. De torkar på en dag i soligt väder.

Maria
2014-03-29 18:39
#3

Är det en tätvävd matta med lugg så kan man försiktigt ta bort det värsta men försöka se till att det inte går ner för mycket i mattan.

Sedan kan man vänta tills "spyan" är helt torr och då dammsuga bort resten.

Visserligen ett äckligt förslag men man kan ju ta undan mattan så länge😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: