Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 1966 ggr
Honestyisdead
2014-03-11 01:16

Komfortmäting

Vi har fått komfortmätning i vår lägenhet. Det heter så fint som att vi själva ska styra hur mycket varmvatten och värmde  har i lägenheten.

Nu råkar det vara så att vi har över det som ingår i hyran, och kommer få betala mer. Detta TROTS att vi inte haft på elementen under hela vintern.

Jag kontaktad självklart hyresbolaget och sa att jag vägrar betala för värme som inte jag har skapat. Dom skickade då hit en kille som mätte värme i elementen för att kolla så vi inte använt dom och mätte temperaturerna i rummen. Mycket riktigt var elementen iskalla och det  var två grader över gratisgränsen.

Dom ska återkomma om det eftersom killen som var här inte kunde hitta någon värmekälla.

Hur går man vidare om dom ändå vill att man ska betala? Det handlar om mycket pålägg på rean dyra hyran.

Jag vägrar betala för att HUSET är varmt. Jag har inte bidrgit till et.

Annons:
scheindel
2014-03-11 22:48
#1

jag tror att det ni kan göra om ni får problem är att kontakta hyresgästföreningen.



Honestyisdead
2014-03-11 22:51
#2

Fast vi är inte med i den föreningen.

Frida
2014-03-12 13:16
#3

#2 Då kan det vara läge att bli det. Det kostar inte många kronor per år, mindre än radio- och tv-avgiften, och är guld värt vid sådana här lägen eller när det är dags för hyreshöjningar etc.

Sen har de ju själva svart på vitt att ni inte har använt elementen. Svårt att gå emot det, begär att få en kopia av protokollet från mätningen!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Maria
2014-03-12 14:41
#4

Jag rekommenderar också att bli medlem i Hyresgästföreningen.Det kostar inte så mycket per månad och jag har fått hjälp flera gånger därifrån.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: