Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 2043 ggr
Blanksteg
2014-03-10 16:24

Kylskåp - problem med temperatur

Hej!

Jag har lite problem med mitt kylskåp. Jag upptäckte nyss att vattnet i tillbringaren som jag satte in för ca fyra timmar sedan har frusit till is, och flera livsmedel också har frusit till is lite. Det händer ibland att vissa livsmedel blir isiga (dock inte alla), främst när de ligger i den nedre delen av kylskåpet (har bara två hyllor och ett underfack för grönsaker), men det har aldrig hänt att det varit så kallt i den delen av kylskåpet att även vattnet frusit till is.

Mitt kylskåp är ganska litet. Bor i en studentlägenhet och har bara en kokvrå, så mycket får inte plats i kylskåpet och det är inte så stort mellanrum mellan undre och övre delen av kylskåpet.

Vad kan felet vara? Jag har inte ändrat temperaturen. Och vet inte riktigt vilken temperatur som kylskåpet nu är inställt på. Finns ingen pil eller nåt som visar var siffran för den temperatur man vill ha ska vara.

Annons:
Halvdansken
2014-03-10 17:06
#1

Men prova att skruva ner temperaturen lite, även om du inte vet exakt vad den är. Köp en termometer och lägg in.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Blanksteg
2014-03-10 17:36
#2

Ja, har testat det nu. Det jag tyckte var konstigt var bara att temperaturen sjönk så att vattnet frös till is utan att jag ändrat temperaturen.

MrsGoldfire
2014-03-10 18:17
#3

Hade du inget som låg emot väggen som kyler? Ibland råkar mina grönsaker frysa fast i väggen eftersom de ligger tätt, direkt på.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Blanksteg
2014-03-10 18:32
#4

Nej, jag brukar placera varorna så att de inte ligger längst in, då de lättare blir isiga då. Och hade vattnet där det jämt brukar vara.

Upp till toppen
Annons: